Ff voorstellen

1
Ik ben Rene, bijna 59 en ik woon in de Hoeksche Waard. Ik ben sinds kort , weer , in de wereld van espresso terecht gekomen. Vroeger ooit eens een Siemens volautomaat gehad. Ik ben een koffie liefhebber, dus ik wilde toch wel weer “echte” koffie drinken. Na een tijdje Nespresso te hebben gedronken, en heel veel YouTube te hebben gekeken en op het net te hebben gesurft, waaronder op dit forum, een espresso set aangeschaft. Wat is er enorm veel te koop zeg! Lastige beslissing, maar uiteindelijk gekozen voor een Quick Mill Luna en een Varia vs3 Gen 2. Waarom de QuickMill? Vanwege de zeer snelle opwarm tijd en het dubbele thermoblok. Ook zit er een pid op en is de druk erg makkelijk in te stellen. Hier kan ik voorlopig mee vooruit en met koffie experimenteren. Ik koop momenteel mijn bonen bij de Hoeksche Branders, een brander uit de Hoeksche Waard. Ook wat betreft koffie is de keuze weer reuze. Ik heb nog niet veel ervaring dus ik zal voornamelijk meelezen, maar ik wilde me toch even voorstellen.
Bij deze een foto van mijn koffie “hoekje”.
Afbeelding

Re: Ff voorstellen

3
Welkom en een prima machine om mee te starten. Wij hebben 20 jaar met de QuickMill gedaan en mijn vrouw gebruikt hem nu nog. Plezier!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.