Uitstekende service van Kinu

1
In juni heb ik, in een andere post al geschreven dat mijn Kinu Classic de geest gegeven had.
Ik had hem al een tijdje niet gebruikt en 3/4 jaar geleden aan m’n dochter uitgeleend.
Uiteraard met duidelijke instructies, hoe ermee om te gaan. :D

Die had ze ook stipt opgevolgd; goede kwaliteit boontjes, nauwkeurig afwegen, RDT en malen maar…
Maar ik moest de maler terug hebben, voor de vakantie.
Gelijk bij het eerste malen, merkte ik dat hij niet goed was; het ging stroef en zwaar en het geluid klopte niet.

De bovenkant los geschroefd, geprobeerd de as met de conische maler eruit te duwen.
Dat lukte niet, er was kracht voor nodig, veel kracht…
Uiteindelijk met bruut geweld de as eruit geforceerd.
Waarop bleek dat het onderste lager volledig verrot was en vergroeid met de as…..

Na de vakantie heb ik contact met Kinu opgenomen.
Ik heb de eerste maler in 2018 aangeschaft.
Deze is in 2021 onder garantie door Kinu vervangen, omdat ik een scheurtje in het onderste lager had opgemerkt.
Kinu vroeg ook nu de maler ter controle op te sturen.

Het heeft even geduurd, maar vandaag ontving ik de gereviseerde maler, kosteloos, retour!
De lagers zijn door RVS lagers vervangen.
Hij is schoon gemaakt en glimt weer als nieuw.
Dat vind ik wel een uitstekende service van Kinu!
Tuurlijk, Kinu geeft 5 jaar garantie en voor de 2e maler was die 5 jaar nog niet verlopen….
Maar toch….

Ik blijf wel met wat vragen zitten;
- is de RDT de reden van de aantasting van het lager?
- Waarom niet standaard een RVS lager toegepast?

Maar ook blij dat’ie weer terug is. :)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Re: Uitstekende service van Kinu

3
Zeker mooie service.
Ik zag onlangs de burrs van een Niche die ook ernstig waren aangetast. Vermoedelijk ook door RDT. Ik doe het i.i.g. al een tijd niet meer.

Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

5
bobbee schreef: wo 07 aug 2024, 22:33 Dat is een hele mooie service! Doen ze goed.

De vragen zou ik aan Kinu voorleggen, die hebben de antwoorden. Wij kunnen alleen maar speculeren...

Dat heb ik gedaan.
Als ik antwoord krijg, zal ik het hier delen. :P
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

6
Frup schreef: do 08 aug 2024, 10:03 Zeker mooie service.
Ik zag onlangs de burrs van een Niche die ook ernstig waren aangetast. Vermoedelijk ook door RDT. Ik doe het i.i.g. al een tijd niet meer.

Afbeelding

Ik ga het ook niet meer doen iig.
Dat beetje statisch maalsel, klop ik er wel uit....
Gr, Guido

7
Frup schreef: do 08 aug 2024, 10:03 Zeker mooie service.

Afbeelding
Water en mechanica.Het is geen ideale combinatie .Tenzij bij duikboten.