Welke bonen/maling ?

1
Nav mijn laatste bericht en de antwoorden daarop heb ik besloten mijn Moka potje te gaan gebruiken voor cappuccino en dan proberen of ik er ook een lekkere gewone koffie mee kan maken als ik hem aanvul met kokend water
Het filterkoffie apparaat hou ik nog even aan voor als het niet lukt en evt als ik voor meerdere mensen koffie moet zetten

Dus mijn volgende vraag is, welke bonen en maling kan ik gebruiken voor beiden ?
Of hebben beide methodes elk een eigen maling nodig ?

Ik wil dus inderdaad zelf de boontjes gaan malen, jullie hebben mij overtuigd 🙂

Re: Welke bonen/maling ?

2
Zelf gebruik ik in de mokapot dezelfde boon als die ik voor espresso gebruik, maar iets minder fijn gemalen. Zeg tussen espresso en filter grofheid in. Maar er zijn ook mensen die het met de espresso maling doen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Re: Welke bonen/maling ?

3
Yep, gewoon de bonen gebruiken die je lekker vindt en iets grover malen dan voor espresso.
Afstellen doe je op smaak; steeds een klein beetje grover of fijner, totdat je in de sweetspot zit.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60