Ik heb deze grinder laatst opgehaald omdat het een degelijk apparaat van 11kg is.
En naar wat ik gelezen heb ook fijn werkt gezien de afstelbare dosis.
Nou is de dosis programmeerfunctie helaas defect. in die zin dat hij gelijk begint te doseren terwijl je nog geen knop hebt aangeraakt.
De grinder " spookt". als het ware.
Ik had zelf al bedacht dat het aan 2 dingen kan liggen. :
- 1 : de firmware is defective, versie fw 1.7 staat deze op. waardoor het een eigen leven leidt.
- 2: het ligt aan de knoppen. de knoppen zijn van het type aanraakgevoelig. achter het plastic knoppenmembraamje zitten 5 veertjes welke op het pcb zijn gesoldeerd.
Ik kan slecht bepalen of dit nu werkt op een soort inductie, of dat het indrukken van het veertje daadwerkelijk een pcb gemonteerde microswitch indrukt.
Maar het komt er dus op neer dat de doser lukraak gaat doseren, en dit met schoonmaken van de knoppen niet lijkt te zijn opgelost.
Ik hoop dat iemand ervanring heeft met dit soort pcb's en displays. en mij kan helpen ermee.
Re: quamar m80e grinder gaat uit zichzelf grinden.
2Heb je hem gekocht met de wetenschap dat hij defect is? Anders zou ik contact opnemen met de verkoper en hem terugbrengen.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino
3De veertjes zien er uit als "touch springs" of "induction springs", en bedienen dus geen mechanische microswitch. Blijkbaar sluit er iets kort, maar dat hoeft niet de schakelaar te zijn. De firmware kan het eigenlijk niet zijn, omdat je verwacht dat die weer in een geresette situatie komt nadat de stekker uit het stopcontact is geweest. Je foto's zijn wel veel te klein om er verder iets zinnigs over te zeggen.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino
4bedankt. ik ga vanavond eerst maar eens die pcb grondig cleanen. wellicht dat er koffievet op zit ofzo.
5Het is me gelukt met printplaten reiniger. Dus een redelijk agressieve ontvetter was hier de oplossing.
Fijn om te weten voor andere eigenaren van de quamar grinders. Wanneer hij uit zichzelf gaat grinden, even goed de veertjes onder het display ontvetten en ook de onderkant van de knoppen. Daarna geen probleem meer.
1 probleem minder, nu nog de heater uit de boiler slopen van mij elektra a1c mini verticale. (Andere thread op dit forum. )
Fijn om te weten voor andere eigenaren van de quamar grinders. Wanneer hij uit zichzelf gaat grinden, even goed de veertjes onder het display ontvetten en ook de onderkant van de knoppen. Daarna geen probleem meer.
1 probleem minder, nu nog de heater uit de boiler slopen van mij elektra a1c mini verticale. (Andere thread op dit forum. )