Beste leden,
Erg leuk forum! Ik ben nieuw hier, ik ben Piet 32 jaar oud. Sinds een klein jaar ben ik actief koffie aan het leren en proberen te zetten zoals het hoort, en dan eigenlijk enkel espresso om deze vervolgens tot een cappuccino om te toveren. Mijn ideale espresso is nog niet gevonden/gelukt….
Ik ben ooit met een goedkoop (gekregen) espresso machine begonnen, vervolgens mezelf ingelezen en later een ECM synchronika aangekocht. Van mijn solis maler gegaan naar een (tweedehandse) Elektra Nino. Deze vond ik esthetisch erg mooi en las ik wel goede dingen over.
Helaas was mijn espresso niet consistent, tegenwoordig heb ik het beter onder de knie ik weeg namelijk de koffie na het malen af. Via YouTube heb ik gelukkig veel weten te leren.
Op zich ben ik erg tevreden over mijn maler, enkel vind ik dat er behoorlijke output verschillen zijn. Zijn er nog tips om de Elektra Nino een constantere output van gemalen koffie te laten produceren? Als dit niet het geval is dan overweeg ik een Atom w 65, lijkt mij ideaal in mijn geval. Zijn er nog andere modellen met een ingebouwde weegschaal die het overwegen waard zijn?
Ik kan overigens vrijwel nergens meer lekkere koffie drinken, overkomt jullie dit ook?
Tips, gedachtes en ervaringen zijn van harte welkom. Bij voorbaat dank.
Groetjes,
Piet
Re: Afweging nieuwe maler en/of hulp met mijn Elektra Nino
2Ik ken de Nino niet maar kan zijn dat het al een wat ouder ding is.
Discussie uit 2008:
viewtopic.php?t=3477&start=10
Discussie uit 2008:
viewtopic.php?t=3477&start=10
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Re: Afweging nieuwe maler en/of hulp met mijn Elektra Nino
3Klopt. Nino was toen leuk maar nu is het een gedrocht wat niet mee kan komen met de nieuwe lichting!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!