siemens eq6 s800

1
Hoi iedereen

Ik heb een tijdje terug een siemens gekregen die t niet deed. Uiteindelijk wat schoonmaak sets gehaald, die erin gedaan. Maar telkens werd de afgifte geannuleerd.

Toen kwam 2 weken terug mn overbuurman en die zei. Je kunt in een service menu komen en dan komt dat wel goed.

Sindsdien lekt het apparaat. Zoals ik zag aan de onderkant van het verwarmingspaneel.

Ik heb avond na avond als koffieleek heel dat ding uit elkaar gehaald. Koffielaws bericht gelezen op een andere site over dat keramisch ding. En de fout gemaakt t af te breken. Alles zat verstopt erin dus ik dacht. Nu heb ik t wel gefixt. Ook die front eraf gehaald en alles schoongemaakt. Nieuwe keramisch drukventielding gekocht. Alles weer in mekaar gebouwd. En nu lekt ie gewoon weer aan de onderkant van dat verwarmingsding of er komt stoom uit aan de bovenkant. (fotos van de verwarming bijgevoegd)

Ik snap het echt niet meer maar het is een obsessie geworden. Plss help
Bijlagen

Re: siemens eq6 s800

2
Mooi dat mijn berichten worden gelezen. Daar doe ik het voor ;-)

Als ik de foto's bekijk dan zie ik dat aan de machine is gesleuteld. Je ziet in ieder geval dat de slangen een keer zijn losgehaald. Als de boiler lekt aan de onderkant, controleer of de klem er wel goed op zit. Het kan zijn dat de vorige eigenaar de o-ring van de boiler heeft beschadigd en als gevolg daarvan de machine aan de onderkant van de boiler lekt. In ieder geval zou ik die o-ring vervangen. Let wel op dat de o-ring van FKM moet zijn. FKM is wat stugger, maar kan veel hitte hebben en uitstekend te gebruiken op boilers.

Als je de boiler dan toch los maakt, controleer dan meteen of de boiler niet aan de bovenkant vol zit met kalk en hierdoor is verstopt. Door de verstopping kan de boiler aan de onderkant lekken.

Succes!

Gr.
KoffieLaw
KoffieLaw - het recht op een goede bak koffie!

Re: siemens eq6 s800

4
En sinds ik je fimpjes heb gekeken en berichten op forums begon te lezen begin ik steeds beter te snappen hoe het apparaat nu echt werkt. Veel waardering voor wat je doet vanuit hier dus! Ik hoop dat ik binnenkort een lekker kopje kan brouwen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: siemens eq6 s800

5
KoffieLaw schreef:Mooi dat mijn berichten worden gelezen. Daar doe ik het voor ;-)

Als ik de foto's bekijk dan zie ik dat aan de machine is gesleuteld. Je ziet in ieder geval dat de slangen een keer zijn losgehaald. Als de boiler lekt aan de onderkant, controleer of de klem er wel goed op zit. Het kan zijn dat de vorige eigenaar de o-ring van de boiler heeft beschadigd en als gevolg daarvan de machine aan de onderkant van de boiler lekt. In ieder geval zou ik die o-ring vervangen. Let wel op dat de o-ring van FKM moet zijn. FKM is wat stugger, maar kan veel hitte hebben en uitstekend te gebruiken op boilers.

Als je de boiler dan toch los maakt, controleer dan meteen of de boiler niet aan de bovenkant vol zit met kalk en hierdoor is verstopt. Door de verstopping kan de boiler aan de onderkant lekken.

Succes!

Gr.
KoffieLaw
Dank voor al je input mbt deze machines. Is niet mijn plek op het speelveld maar dat maakt het niet minder waardevol. Dus bedankt!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: siemens eq6 s800

8
Ja, ja, je moet er doorheen kunnen blazen. Het is geen ventiel Dat onderdeel meet de temperatuur aan de bovenkant van de boiler.

Ik vermoed dat dat onderdeel (althans, waar de temperatuurmeter in gaat) is verkalkt en komt veel voor. Bij onderhoud haal ik dat onderdeel standaard los en laat ik het een half uurtje liggen in een professionele ontkalkingsmiddel.

Voor de goede orde: je moet doorheen kunnen blazen waar het metalen pinnetje in gaat. Dus niet het metalen pinnetje zelf.
KoffieLaw - het recht op een goede bak koffie!