Toch maar eens voorstellen

1
Goedemiddag allemaal,

Ik ben PJ en al inmiddels al wat jaartjes koffie enthousiasteling. Lees ook al heel wat jaartjes mee op deze plek. Soms ook maanden niet naar momenteel heb ik de smaak weer te pakken. Tijd om me eens voor te stellen dacht ik zo.

Ik ben begonnen met een senseo, toen nespresso, daarna een volautomaat en wat jaartjes later m’n eerste semi-automaat in de vorm van een Bezzera Mitica met een Compak K3 maler. Inmiddels, na een kleine omweg staat hier sinds anderhalve maand een oerdegelijke Profitec Drive en een Eureka mignon XL in de koffiehoek.

Ik drink voornamelijk espresso maar ook bereidingen met melk. Ook varieer ik wat met boontjes met voornamelijk medium branding en wissel per kilo van boon. Ik zorg dat de molen goed staat ingesteld zodat vrouwlief zonder veel moeite een bakkie kan zetten. (Lekkere) koffie is een heerlijke verrijking van mijn leven maar geen doel op zich. Zo heb ik geen eindeloos scala aan puck prep accessoires o.i.d. Het moet niet te ingewikkeld worden
Afbeelding
. Daarentegen vind ik het wel mooi om te lezen hoe sommige daar in op gaan op dit forum. En wie weet veranderd dat nog wel naarmate ik hier langer rondhang.

Voor nu tevreden met mijn setup. Eerste upgrade neig ik naar een GBW molen a la Atom W75. Weer een keuze voor gemak, haha

Ik lees graag nog jaren mee en wie weet heb ik ook nog eens wat bij te dragen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Toch maar eens voorstellen

6
Mooi spul hoor. Maareh... Zou je kunnen uitwijden waarom je de stap hebt gezte van de Mitica? In eerste instantie zie ik niet heel veel verschil?

Welkom!
- Erik
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

7
ErikvW schreef:Mooi spul hoor. Maareh... Zou je kunnen uitwijden waarom je de stap hebt gezte van de Mitica? In eerste instantie zie ik niet heel veel verschil?

Welkom!
- Erik
Dank! De Mitica was een HX machine met een vibratiepomp. Het is echt waar maar van dat geluid werd onze hond strontnerveus. Dat was dus een mooi excuus om eens wat anders te kopen
Afbeelding
. Verder is de Profitec Drive een dual boiler machine, heeft flowcontrol en grote stoomboiler. Ik gebruik vaak stoom en die is krachtig bij deze machine. Ik ga er eigenlijk ook een beetje vanuit dat dit mijn laatste upgrade is qua espressomachine.

8
pjbregman schreef: di 29 okt 2024, 16:13 Ik ga er eigenlijk ook een beetje vanuit dat dit mijn laatste upgrade is qua espressomachine.
Welkom! Mooie koffiehoek. Leuk dat je de smaak weer te pakken hebt.
Ik deel je mening dat het allemaal niet te ingewikkeld moet worden.
Toch een kleine kanttekening: er vanuit gaan dat iets een laatste upgrade is, blijkt vaak een misvatting. :lol:
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

10
Welkom hier en plezier.
Ik beaam wat Frup naar voren brengt. Zo ben ik via het forum nu een gebruiker van een hevelmachine. Nooit gedacht dat ik die stap zou zetten.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.