Voorstellen None

1
Dag allemaal,
Mijn naam is Stefan, ben 50 jaar vanaf mijn veertiende drink ik al koffie. Eerst slokjes van mijn ouders, toen zelf met melk en vervolgens zwart met veel suiker. Hoe ouder ik werd, des te kritischer en toen ik iets anders wilde dan filterkoffie, kreeg ik een Senseo cadeau. Na 1 kopje alweer klaar mee en een Nespresso gekocht vanwege het gemak. Is te doen maar sinds ik in Italië een cappuccino langs de snelweg heb gedronken, wist ik wat ik wilde. Echter nooit meer zo'n lekkere cappuccino gedronken dus de hoop een beetje opgegeven. Via www.horlogeforum.nl , die site is echt fantastisch, is het koffievuurtje weer gaan branden.
Voor nu zal ik vooral gaan lezen en volgend jaar wil ik een workshop gaan doen en een machine gaan aanschaffen. Welke weet ik nog niet. Dank voor het lezen.
Gr, Stefan

Re: Voorstellen None

4
Welkom Stefan en plezier met het zoeken.
En leuk dat je via een ander forum hier bent gekomen. Zelf zat ik in de jaren 2003 - 2007 zo af en toe op een blog van iemand die de koffie bij de wegrestaurant keurde en een cijfer gaf, daar zette ik mijn reacties bij. Die site op een gegeven moment kwijtgeraakt en ben toen gaan zoeken en kwam zo op dit forum uit.

Nogmaals,plezier in de zoektocht.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

5
Welkom!
Begrijpelijk dat je na zo’n Italiaanse koffie direct verkocht bent. Hoewel daar ook veel verschillen zijn.
Gelukkig heb je het na de Senseo experience niet opgegeven.
Veel plezier op dit forum en hou ons op de hoogte. Iedereen hier is heel behulpzaam. Dus schroom niet om hulp te vragen tijdens het keuzeproces. Die heerlijke cappuccino ga je straks zéker zelf maken.
P.s. met machine bedoel je machines? Tenzij je een volautomaat kiest, heb je w.s. ook een maler nodig. Of heb je die al?
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

7
Die heerlijke cappuccino ga je straks zéker zelf maken.

Oh, dat hoop ik ook. Alles zal vervangen gaan worden. Momenteel een melkopschuimer en een Nespresso maar dat zal dus verdwijnen. Ik had al wel gelezen op het forum dat een geïntegreerde koffiemolen niet echt super is dus ik zal alles moeten uitzoeken. Ben wel benieuwd naar het eerste kopje.

9
Welkom!

Over de workshop, dit forum functioneert best leuk en het kan zomaar zijn dat je in de buurt woont van een forumlid en die kunnen je dan vast wel helpen met de eerste ins en outs van het koffiezetten.

Ik kom zelf uit Emmen, dus mocht je in de buurt wonen dan ben je welkom om wat af te spreken en kan ik je op weg helpen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!