izzo alex duetto qualiteit

1
Hallo allemaal,
Ik heb nu z'on 6 maanden een alex duetto en ik moet zeggen ik ben er niet weg van :? . hij is nu voor de tweede keer retour.

Reeds eerder voor weg geweest en weer last van
• Oxidatie (roest) op de buitenschaal, kan echt niet voor dit geld.
• Temperatuur zakt soms weer naar +/- 85 graden.
• Maakt soms een hard ratelend tikkend geluid. (vanuit de tuin goed te horen)
• Heeft soms veel moeite om de druk op te bouwen om te gaan doorlopen.

Nieuwe klachten
• Maakt soms en herhaaldelijk snel achter elkaar een sissend geluid.
• Keteldruk op maximaal 1,1 bar en niet 1,4 bar.
• Watertank moet aanzienlijk eerder bijgevuld worden in vergelijking met voor de reparatie.
• Het Alex merk plaatje is losgegaan door de warmte word de lijm weer zacht (verkeerde lijm).


Nu moet ik zeggen dat voor wat de izzo heeft gekost ik echt meer qualiteit had verwacht. Zijn er meer mensen met dit soort problemen of heb ik een maandag ochtend model.

Groet en ik hoor graag reacties,

Woody :|
Groet Woody

Zoals de koffie thuis smaakt, smaakt hij nergens

Quickmill Aquila met RP en HV, Macap M4 met doseerder

Re: izzo alex duetto qualiteit

3
Bedankt voor je reactie,

Ik heb hem gekocht bij Van Pommeren en daar is hij de eerste en tweede keer heen gegaan voor reparatie. Hij is nu nog daar en we zullen moeten afwachten. Ik heb niet veel ervaring met Van Pommeren maar ze zijn volgens mij wel goed en hebben een eigen technische dienst en zijn importeur. Het komt hopelijk wel goed, heb vertrouwen in Van Pommeren maar het vertrouwen in de Izzo Alex Duetto is daar in tegen helemaal weg. Ik heb erg spijt van mijn keuze voor de Izzo, ik twijfelde tussen de Izzo en de Technica van ECM. Toch maar even afwachten of ze bij Van Pommeren mijn vertrouwen in de Izzo terug kunnen geven.

Groet Woody
Groet Woody

Zoals de koffie thuis smaakt, smaakt hij nergens

Quickmill Aquila met RP en HV, Macap M4 met doseerder

Re: izzo alex duetto qualiteit

4
Hoi Woody,

Mijn Duetto heb ik pas sinds eind juli. Nog geen problemen gehad. Wel eens gesis als ik stoom heb gebruikt. De kwaliteit van de Technika is absoluut van een hoger niveau. Maar ja, dat is geen dual boiler met PID.

Sterkte met je machine! Ik hoop dat t goed komt.

Grz Niels
Micra&Ultra

Re: izzo alex duetto qualiteit

5
Van Pommeren staat inderdaad als goed en vakkundig bekend. Ik ga er vanuit dat dit ook gewoon opgelost zal worden. Sebastiaan (van Pommeren) is overigens ook op dit forum actief.

Succes in ieder geval en hopelijk heb je m snel weer thuis!
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Re: izzo alex duetto qualiteit

6
Op mij komt het over als een maandagmorgen exemplaar, eerlijk gezegd. Ik heb op andere fora regel matig over de Duetto gelezen, en ben jouw problemen nog niet zo tegengekomen. Ik lees voornamelijk tevreden berichten. Sebastiaan zou je mogen vertrouwen, wat zegt hij zelf van je problemen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: izzo alex duetto qualiteit

7
Spironski schreef:Op mij komt het over als een maandagmorgen exemplaar, eerlijk gezegd. Ik heb op andere fora regel matig over de Duetto gelezen, en ben jouw problemen nog niet zo tegengekomen. Ik lees voornamelijk tevreden berichten. Sebastiaan zou je mogen vertrouwen, wat zegt hij zelf van je problemen?
Sebastiaan vond het ook erg vervelend en zou het gaan bekijken, even geduld hebben maar.
Groet Woody

Zoals de koffie thuis smaakt, smaakt hij nergens

Quickmill Aquila met RP en HV, Macap M4 met doseerder

Re: izzo alex duetto qualiteit

9
Als het goed is kan ik hem deze week ophalen en is het opgelost. Nu nog even afwachten en hopen dat de problemen definitief zijn verholpen. Ik zal jullie op de hoogte houden over hoe het afloopt.

Groet Woody
Groet Woody

Zoals de koffie thuis smaakt, smaakt hij nergens

Quickmill Aquila met RP en HV, Macap M4 met doseerder

Re: izzo alex duetto qualiteit

10
Woody,
Ik ben zelf pas enige maanden in het bezit van een Izzo Alex Duetto mk II en kan je teleurstellingen wel begrijpen. Zelf en op de diverse (internationale) fora ben ik deze problemen nog niet tegengekomen. Toch denk ik graag mee. Derhalve jammer dat je de problemen niet volledig omschrijft.

Zijn de eerste problemen vanaf het prille begin of deden ze pas later voor? Is het ratelend en het sissend geluid tijdens het gebruik van de machine of bij opwarming cq bij stand by?
De boilerdruk van 1,1 barg is dat bij een temperatuur van 128 graden op de display?