Siemens Tk76k572 inbouw defect

1
Goedenavond

Wij hebben onze Siemens inbouw koffiemachine tk76k573 stuk, hij geeft 'Zetgroep reinigen' aan.
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd. Zetgroep is schoon, hij maalt wel, maar dan stopt hij.

Zelfs via een YouTube film bekeken hoe het maalsysteem eruit kan halen en kan schoonmaken, maar ook dit helpt niet.

Nu kwam ik er achter dat Siemens garantie tot 15k kopjes koffie garandeert ( vind ik niet veel voor zo'n dure machine). Nu is het zo dat we zo'n 9000 kopjes koffie en ong 7000 koffie+melk hebben gebruikt. Neem aan dat ik dit gewoon bij elkaar optel en het totaal dan 16k is?

Heeft iemand tips wat te doen, wil eigenlijk geen nieuwe machine.... is de zetgroep vervangen een optie, of kan het wat anders zijn?

We horen graag.

Mvg Jorrit en Marieke
Warnsveld

Re: Siemens Tk76k572 inbouw defect

2
Jorrit83 schreef: do 02 jan 2025, 21:25 Nu kwam ik er achter dat Siemens garantie tot 15k kopjes koffie garandeert
Die apparaten zijn net als wasmachines, na verloop van tijd gewoon op en aan vervanging toe.

Een meer traditionele serieuze espressomachine gaat bij goed gebruik en onderhoud gerust een leven of twee, drie mee.
Jorrit83 schreef: do 02 jan 2025, 21:25 ( vind ik niet veel voor zo'n dure machine).
Hoe duur? Lijkt me een goedkope bak, ook tweedehands

https://www.bosico.nl/product/siemens-tk76k573/
Jorrit83 schreef: do 02 jan 2025, 21:25 wil eigenlijk geen nieuwe machine
Waarom niet?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino