San Marco Sm97 te koop

1
Ik heb te veel molens en zet daarom mijn SM97 instant te koop.

Algemene specs:

84mm platte maalschijven
Maler met timer
880 rpm
Getrapt verstellen, maar wel erg fijntjes
460 watt motor
Microswitch voor activatie
Niet-verstelbare PF vork

Afmetingen: 60cm hoog, 35cm diep, 20cm breed.
Gewicht: 15kg

Werkt prima als single doser voor espresso.

Vraag alle vragen gerust. Foto's kunnen ook via WhatsApp. Vraagprijs is wat de gek ervoor geeft 🤫
Laatst gewijzigd door Klaasoudman op vr 03 jan 2025, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: San Marco Sm97 te koop

2
200 euro is veel teveel voor deze oudere molen met getrapte verstelling en een hoop retentie. Als Single doser werkt dit daarom ook niet goed door de hoeveelheid retentie.

50 a 100 euro mag je in je handen klappen. Misschien via Marktplaats meer aan een onwetend iemand.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

3
bobbee schreef: vr 03 jan 2025, 16:23 200 euro is veel teveel voor deze oudere molen met getrapte verstelling en een hoop retentie. Als Single doser werkt dit daarom ook niet goed door de hoeveelheid retentie.

50 a 100 euro mag je in je handen klappen. Misschien via Marktplaats meer aan een onwetend iemand.
Goed punt. November 23 is er nog eentje voor 225 gegaan op dit forum. Maar tijden veranderen idd.

Overigens zie ik hier sowieso de gekste prijzen. Krijg sterk het gevoel dat mensen echt geen benul van geld hebben

4

Klaasoudman schreef:
bobbee schreef: vr 03 jan 2025, 16:23 200 euro is veel teveel voor deze oudere molen met getrapte verstelling en een hoop retentie. Als Single doser werkt dit daarom ook niet goed door de hoeveelheid retentie.

Goed punt. November 23 is er nog eentje voor 225 gegaan op dit forum. Maar tijden veranderen idd.

Overigens zie ik hier sowieso de gekste prijzen. Krijg sterk het gevoel dat mensen echt geen benul van geld hebben
Geef jij nooit geld uit aan iets dat je mooi/ leuk vindt en waarvan anderen dat teveel vinden, omdat zij niet dezelfde passie delen?
Dat heeft niets met gevoel voor geld te maken, maar meer met wat jij koffiespullen waard vindt.

Over waarde gesproken: Bob heeft gelijk.
Er zijn met een rap tempo veel nieuwe molens op de markt gekomen. Voor dat geld dat jij vraagt of net een beetje meer, heb je iets dat beter is voor thuis gebruik. Deze SM97, welke ik ook heb gehad, is een goede molen uit vroegere tijden.

5
Keyser schreef: vr 03 jan 2025, 17:37
Klaasoudman schreef:

Geef jij nooit geld uit aan iets dat je mooi/ leuk vindt en waarvan anderen dat teveel vinden, omdat zij niet dezelfde passie delen?
Dat heeft niets met gevoel voor geld te maken, maar meer met wat jij koffiespullen waard vindt.

Over waarde gesproken: Bob heeft gelijk.
Er zijn met een rap tempo veel nieuwe molens op de markt gekomen. Voor dat geld dat jij vraagt of net een beetje meer, heb je iets dat beter is voor thuis gebruik. Deze SM97, welke ik ook heb gehad, is een goede molen uit vroegere tijden.
Nou ik doel meer op mensen die bijv ssp burrs kopen met maar 20 euro korting ten opzichte van de online prijzen. Of sage barista machines terwijl dit echt het meest matige geproduceerde spul is wat je kan vinden. Iedereen die geld tegen z'n passie aansmijt vind ik juist erg mooi.

7
En ik zou er toch echt een paar foto's bijzetten. Zo krijg ik het gevoel dat je het niet serieus neemt. (ps, ik heb geen interesse, maar mijn opmerking is meer in het algemeen.)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

8
Dirk Jan schreef: vr 03 jan 2025, 19:05 En ik zou er toch echt een paar foto's bijzetten. Zo krijg ik het gevoel dat je het niet serieus neemt. (ps, ik heb geen interesse, maar mijn opmerking is meer in het algemeen.)
Goed punt hoor. Ik moet alleen even achter de laptop kruipen daarvoor

Ze zijn verkocht als het goed is. Voor 150. Mazzeltje denk ik zo

9

Klaasoudman schreef: Nou ik doel meer op mensen die bijv ssp burrs kopen met maar 20 euro korting ten opzichte van de online prijzen.
Dat kan toch een andere achterliggende gedachte zijn: liever tweedehands kopen bijvoorbeeld. Dat hoeft niets met geld te maken te hebben.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

10
Klaasoudman schreef:
Dirk Jan schreef: vr 03 jan 2025, 19:05 En ik zou er toch echt een paar foto's bijzetten. Zo krijg ik het gevoel dat je het niet serieus neemt. (ps, ik heb geen interesse, maar mijn opmerking is meer in het algemeen.)
Goed punt hoor. Ik moet alleen even achter de laptop kruipen daarvoor

Ze zijn verkocht als het goed is. Voor 150. Mazzeltje denk ik zo
Via marktplaats kan men goed kopen en goed verkopen. Hier is wat meer "controle" en advies op het forum.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!