De rechter meter van mijn Isomac Tea heeft volgens de meter een (erg) hoge druk. als de machine uitstaat gaat meter niet terug naar 0 en op moment dat er koffie wordt gemaakt lijkt meter door ‘0’ heen te schieten. Tevens komt veel water na zetten kopje espresso in afvoerbak. De koffie smaakt prima echter ik vraag me af of dit allemaal correct is. Eerste 2 gedachtes die door me heen schieten zijn: i) geeft de meter wel correcte waardes weer?, ii) staat de boilerdruk niet veel te hoog?
Kan iemand mij helpen met wat ik het best kan doen in welke volgorde om vast te stellen wat er aan de hand is?
Tips worden zeer gewaardeerd!!
Klaas
Re: Isomac Tea - boilerdruk te hoog (?)
21. Manometer is kapot;
2. OPV zit vast. Deze zou ik gelijk vervangen door een betere. Die van Isomac zijn zijn hopeloos.
3. Manometer kun je een langer capillair geven.
Is nogal gepruts. Je kunt het ook laten doen.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
2. OPV zit vast. Deze zou ik gelijk vervangen door een betere. Die van Isomac zijn zijn hopeloos.
3. Manometer kun je een langer capillair geven.
Is nogal gepruts. Je kunt het ook laten doen.
3Helder, veel dank! Ik ga op zoek naar reparateur hiervoor. Toevallig goeie tips hiervoor in buurt Gooi/Utrecht/Amsterdam?
4DRtrading en van Pommeren zitten beiden in Utrecht.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™
5beide adressen (DRtrading en Van Pommeren) geven aan geen apparaten meer aan te nemen voor reparatie/onderhoud. Idem bij EspressoKitchen in Weesp. Iemand nog andere suggestie? Dank alvast!!
6Je kunt de Espressodokter nog proberen, Tiramisu in Hilversum/Harderwijk, Casabarista in Amsterdam.