Hoi! Terwijl ik procrastineer in het herstellen van de Londinium 1 (vervanging pompophanging, pomp en een gevlochten drukleiding), heb ik geprobeerd de reservemachine, de oude ECM Giotto E61, aan de praat te krijgen, staat al meer dan een jaar stil, nooit een goed idee.
Eerst alles ontkalkt met citroenzuur, resultaat blauwgroen zuur water, een en ander gedemonteerd en ondersteboven gehouden om goed te ledigen met als resultaat een ietwat geblokkeerde en erg pijnlijke rug.
Nadat ik er gister avond met moeite en pijn het blinkend koetswerk terug op heb gemonteerd, weigerde vanmorgen de pomp te stoppen, machine "off" en ... vooruit Bialetti! Vanmiddag bovenkant van de carrosserie er af, Giotto aan, en ... alles ging, behalve dat ik vergat de maalstand van de Philos te wijzigen vanuit de moka setting.
Koffie...the ongoing hobby!
Wordt vervolgd (en gevierendeeld!)
Paul
Re: Rondjes draaien...
2Maar los van dit alles, hoe bevalt de philos tot op heden?
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper
Re: Rondjes draaien...
3Hoi Ome, wel ik heb er nog niet veel mee gedaan, omdat beide mijn espressomachines (even, hoop ik) "out" zijn en omdat ik de Bialetti niet zo erg waardeer als koffiesysteem, toch niet het resultaat. Maar ik probeer geduldig te zijn. Ik hoop alleszins morgen de Giotto te mogen inzetten, en wacht nog even op antwoord van Reiss & Co. op mijn vragen. De Philos lijkt in alle geval probleemloos te functionneren, enkel ben ik de "workflow" nog niet zo gewoon, en mijn espresso setup staat ook helemaal niet op de gebruikelijke plaats noch hoogte...
Tot binnenkort, Ome!
Paul