Ik heb pas een nieuwe Phillips EP2220/10 Serie 2200.
Ik had, 13 jaar, een Delonghi magnifica die dit niet had.
Na het maken van een kop koffie is er 35 ml water in de druppelbak te vinden.
Bij het uitschakelen van het apparaat vang ik het spoelwater op. Eveneens is er nogmaals 35 ml water te vinden in de druppelbak.
Dat is 70 ml water die van ergens komt in de druppelbak om één kop koffie te maken.
Is dit normaal nu ?
Graag een antwoord.
Dank bij voorbaat.
Re: Verlies van water.
2In de handleiding staat het volgende:
"Telkens wanneer je je Philips-espressomachine in- en uitschakelt, een kop koffie zet of de melkopschuimer gebruikt, loopt het spoelwater automatisch door het interne apparaatcircuit naar het lekbakje voor optimale prestaties.
Vanwege de spoelfunctie zie je mogelijk altijd wat water in de lekbak of kan de lekbak sneller vol raken dan verwacht. Dit betekent echter niet dat de machine lekt.
Leeg het lekbakje dagelijks of zodra de rode indicator gaat branden om dit te voorkomen."
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60
3Inderdaad, het toestel spoelt zichzelf maar ik vang dat spoelwater op in een kopje, zodat dit water niet in het druppelbakje komt (zodanig dat ik dat minder moet kuisen).
Het water dat in de druppelbak zit is niet van buiten het apparaat gekomen maar wel van binnenin.
Dat vind ik raar omdat ik dit nooit heb gehad met mijn Délonghe.
Het water dat in de druppelbak zit is niet van buiten het apparaat gekomen maar wel van binnenin.
4Klopt ook, dat is het spoelwater vanuit intern: dus dat niet uit de uitloop komt. Er komt dus tweemaal water uit: uit de uitloop én internladooke schreef:Inderdaad, het toestel spoelt zichzelf maar ik vang dat spoelwater op in een kopje, zodat dit water niet in het druppelbakje komt (zodanig dat ik dat minder moet kuisen).
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5