Nieuw!

1
Goedemorgen,

Mijn eerste daad als nieuw lid van dit forum is het voorstelrondje.

Al ruime tijd snuffel ik ongezien hier rond. Jaren fan van versgemalen koffie. Destijds begonnen met een quick 3035. De ingebouwde molen werd “vervangen” door een mazzer mini met super joly schijven erin. Vrij snel erna werd de hele quickmill vervangen voor een Lelit Bianca v3.

Dat is waar ik nu ben. Tevreden? Neuhhh, nooit echt 😂

Vooral de Mazzer mini past niet goed in mijn ritueel. Ik houd van precisie en consistentie. Ik meet alles wat ik in de Lelit stop, en wat eruit gaat. De maler is de minst constante factor in dat verhaal. Ik zoek dan ook een goede single dose ter vervanging: snel, consistent, met niet al teveel herrie.

Daarnaast zou ik mezelf graag bekwamen in de wereld van de late art. Melkopstomen op het oog lukt me goed, maar het vormen van beeld op doek is vrij dramatisch. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik vrij weinig tijd hieraan heb besteed. De vinger wijst in dit geval naar mijzelf.

Op dit forum ben ik vooral op zoek naar kennis omtrent de volgende molen (en waarschijnlijk andere zaken als m’n upgraderitus weer opspeelt), inspiratie rondom lekkere bonen en geouwehoer over messen.

Re: Nieuw!

2
Mooie introductie, leuk om kennis te nemen van die ingebouwde hunkering naar kennis en praktische verbetering. Die Lelit Bianca V3 is echt een prachtige machine en "a bang for your buck". Nu nog een maler die om het optimale eruit te halen. Na jaren er 1 te hebben ben ik nog steeds lyrisch over die Etzmax GBW. Kan niet in je portmennix kijken maar neem die mee in je overwegingen prijs kwaliteit. Succes!

3
gilleko B. schreef: di 29 jul 2025, 09:37 Mooie introductie, leuk om kennis te nemen van die ingebouwde hunkering naar kennis en praktische verbetering. Die Lelit Bianca V3 is echt een prachtige machine en "a bang for your buck". Nu nog een maler die om het optimale eruit te halen. Na jaren er 1 te hebben ben ik nog steeds lyrisch over die Etzmax GBW. Kan niet in je portmennix kijken maar neem die mee in je overwegingen prijs kwaliteit. Succes!

Afbeelding
Thx, ik ga die maler gelijk eens googlen!

5
Leuk en uiteraard welkom!

Single dose maler is leuk en handig! Vooral doen, kleine sidenote. Een volle hopper doet ook iets met het malen en het eruit puffen van al het maalsel in een single dose maler incl fines zorgt voor een andere smaak. Ik heb meerdere malers gehad van de Niche zero tot de df64v en nu een eureka XL die je kunt inzetten als Grind on demand of single dose maler. Bevalt mij in ieder geval heel erg goed.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

6
Leuk om te horen dat je de quikmill 3035 heb geüpgraded voor de Lelit Bianca V3, zo ben ik namelijk ook begonnen. En hierna de V3 gekocht. Toen ik de quikmill nog gebruikte heb ik de ingebouwde molen vervangen voor de Eureka Mignon single dose (65mm) die ik nu ga vervangen voor de Philos Mazzer, erg benieuwd! Verwacht dat die morgen binnenkomt

Voor advies van een nieuwe molen zou ik de Philos Mazzer aanraden, de goede bouwkwaliteit en lage retentie hebben mij er uiteindelijk van overtuigd om toch deze te bestellen. Daarnaast passen in jouw geval de maalschijven van de Super Jolly er dacht ik ook in. Waardoor je ook kunt switchen tussen de schijven en nieuwe smaken kunt ontdekken, succes met de zoektocht!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

7
Dank allen voor de tips! Ik zat nu te gluren naar de Eureka Mignon Single Dose Pro. Wat tegelijkertijd wat zegt over mijn budget. Heel veel meer wil ik er (voor nu) ook niet aan besteden. De studie gaat voorlopig nog door!

8
Mooie goede maler. Zelfde schijven als de XL. De XL kun je dus inzetten als grind on demand maar ook als single dose maler met een setje daarvoor. Keuzes!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

9
bobbee schreef:Mooie goede maler. Zelfde schijven als de XL. De XL kun je dus inzetten als grind on demand maar ook als single dose maler met een setje daarvoor. Keuzes!
Afbeelding
Ja die XL daarvan heb ik de maalresultaten eens mogen zien. Dat was prijskwaliteit erg goed nmm.

Afbeelding

10
gilleko B. schreef: wo 30 jul 2025, 08:26
bobbee schreef:Mooie goede maler. Zelfde schijven als de XL. De XL kun je dus inzetten als grind on demand maar ook als single dose maler met een setje daarvoor. Keuzes!
Afbeelding
Ja die XL daarvan heb ik de maalresultaten eens mogen zien. Dat was prijskwaliteit erg goed nmm.

Afbeelding
Eureka Mignon Single Dose Pro is eigenlijk twee iteraties verder dan de XL.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕