Onderhoud Europiccola

1
Het heeft even geduurd eer ik het aandurfde om de Europiccola 'aan te pakken'. De o-ring voor de zetgroep lekte en er lekte water bij het peilglas. Vooral dat laatste, daar zag ik tegenop. Alle reserveonderdelen heb ik al maanden in huis en vandaag, het regende, dus geen buitenklus, maar begonnen. Wat een makkie! En dank aan de persoon die mij ooit aanraadde om het peilglas met korte draaiende bewegingen, met rubberen handschoenen aan, naar boven toe er uit te draaien. Het glas is heel gebleven. Nu alles goed schoonmaken en dan vandaag of één van komende dagen alles weer in elkaar zetten.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Re: Onderhoud Europiccola

2
En alles functioneert weer zoals het moet. Natuurlijk heb ik een foutje gemaakt bij het monteren en dat heeft me het peilglas gekost. Dat kan ook niet tegen een stootje ;-) Gelukkig had ik een reserve. Nu weer Pavoni koffie zetten!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.