Finale Latte Art Championship 2009

1
De finale vindt zoals eerder aangekondigd plaats in de Maassilo in Rotterdam. Dit keer in een avondprogramma. Ze starten om 16.00 uur met de 1e deelnemer, de Maassilo zal vanaf 15.30 uur open zijn voor publiek. Rond 20.00 uur verwachten ze de Nederlands Kampioen bekend te kunnen maken!

Wie van jullie zijn er bij?
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Re: Finale Latte Art Championship 2009

4
Ik ben er ook, zoals te verwachten.
Eerste dag van mijn vakantie, hoeveel mooier kan hij beginnen. :D

En dan mag je naar huis met je eigen Vibi, die ik toch wel erg mis en nieuwe aanwinst Mini- Gaggia.
Wordt moeilijk om je dan te concentreren op je koffer pakken, zeker gezien de mooie koffies die ik in huis heb. :lol:
Barista level 1 en 2
Nationaal Coordinator SCAE Netherlands

6
Hey Sanne
Leuk dat je komt.
Ik heb de Mini van Joost/ Doppio en die neemt hem maandag mee, dus ik heb er nog geen ervaring mee.
Daarentegen Joost wel en die is er dus ook.
Schiet me even aan na afloop(figuurlijk ajb), ben makkelijk te herkennen in de jury dan kan ik hem laten zien, de Mini dus :lol:
Groetjes Annemarie
Barista level 1 en 2
Nationaal Coordinator SCAE Netherlands

7
Lijkt me leuk, spreek/schiet ik je wel aan na afloop.

Grappig, daar komt mijn rode Mini Gaggia ook vandaan.....euh, ja ik heb er nog een.

Hij had op dat moment geen filterdrager erbij, dus heb ik het op een andere manier geprobeerd op te lossen. Gemakkelijkste werd een complete tweede. En ja Spironski, ook die past in mijn koffiekeukentje. Alhoewel er nu toch wel wat andere dingen weg moeten. :D

Adios Sanne
Leg nou nog een keer uit hoe je dat precies doet.....vervelen

8
Onze aanwezigheid staat toch een beetje op losse schroeven... :( Jeroen is het hele weekend met de koffiemachine op pad en ook onze agenda's voor maandag gooien roet in het eten. We doen ons best om toch nog even langs te komen.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

9
Claudie Donderwinkel heeft vanavond het Dutch Latte Art Championship 2009 gewonnen.

De uitslag is alsvolgt:

1. Claudie Donderwinkel uit Nijmegen, werkzaam bij peeze
2. Anne-Jan Bakker uit Arnhem van Babo Café
3. Esther Maasdam uit Rotterdam, van MobiCcino

Quote van hoofdjury Joost Leopold tav van de winnaar
• Geweldige koffie, prachtig in balans (melk en koffie), hierop enorm veel punten op gescoord
• Verzorgde presentatie, in stijl roze met bloemen, oog voor detail
• Zenuwen goed onder bedwang
• enorme sprongen vooruit ten opzichte van vorige deelnames, mede door tomeloze inzet en steun door de kampioenschapscoaching..
• tov de nummer 2, minimaal verschil..

Quote van Claudie
On-ge-loof-lijk, wauw, niet verwacht met zo´n sterk deelnemersveld. goed gevoel na presentatie, maar dit echt niet verwacht...

Claudie...van harte!!