En dan bedoel ik niet de materialistische kant en bijbehorende levensduur of het lawaai dat ie maakt.
ook niet de temperatuur, het wattage of de soort schijven.
Maar gewoon puur over de kwaliteit van de koffie die eruit komt.
ter vergelijk, ik heb nu een kitchen aid maler en die maalt zeer rustig en geruisloos grove tot fijne koffie.
Hij word niet warm en geeft geen smaakje af aan de bonen.
Hiervoor heb ik zo'n enorm groot en zwaar apparaat gehad wat tot de profimachines gerekend kan worden. helaas ben ik de naam vergeten.(ga hier ook maar niet iets verzinnen om geloofwaardiger te worden; ben het gewoon vergeten).
Nu vraag ik me af wie hier nu zou proeven, voor het moment,dat mijn koffie gemaakt is met een apparaat van 190€ en niet met een van 1000€.
Klinkt een beetje arrogant mss.... maar ik ga zeker ervan uit dat kwaliteit en prijs aan elkaar gekoppeld zijn, zoals in alle branches....
Maar ik rijd ook met een renault clio naar Istanbul en heb daar geen rolls royce voor nodig, tenzij voor de luxe.
Ik drum net zo goed op een drumkit van 1000€ als op een van 5000€. Op de opname hoor je dat niet terug
Maak net zo'n goede foto's met mn ouwe yashica als met mn contax,niemand die dat ziet.
Dus...wat is het verschil van de KOFFIESMAAK tussen mn kitchen aid en een mazzer?