Ik heb een zelf omgebouwde Mazzer met trechter. Daar kreeg ik toen ook een soort gaasje bij om voor de koffieopening te plaatsen. Dit was volgens mij om statische koffie tegen te gaan. Nu dacht ik gisteren om even de molen schoon te maken. Daarbij heb ik ook de opening leeggezogen en schoongemaakt. Alleen is de koffie die nu uit de machine komt heel statisch en komt ook naast de piston terecht.
Is dit tijdelijk? Heeft iemand hier ervaring mee?
Re: Statische koffie uit Mazzer
2Geen idee hoe te verhelpen, maar heb het ook met mn Faema koffiemolen, godsgruwelijk om te zien hoe je koffie gewoon langs de portafilter zweeft om ernaast te landen...
3Kijk, dat is een probleem waar de Super Caimano absoluut geen last van heeft.
Micra&Ultra
4kijk, daar heeft de OP wat aan Niels
als ik het goed begrijp had je geen last van statische koffie totdat je met de stofzuiger aan de gang ging?

als ik het goed begrijp had je geen last van statische koffie totdat je met de stofzuiger aan de gang ging?
Is de 6th wave aan het voorbereiden
5Het lijkt aan het gaasje te liggen. Er zit een wat grotere opening in. Dacht dat dat altijd zo was. ESW stuurt vandaag een nieuwe op en kijken wat ie dan doet.
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....
6Ah, beetje te fanatiek met de stofzuiger bezig geweest 

Is de 6th wave aan het voorbereiden
7Dit is hoe het originele gaasje er uitziet. Dus aan de ene kant een L-vormig gat.Babybird schreef:Het lijkt aan het gaasje te liggen. Er zit een wat grotere opening in. Dacht dat dat altijd zo was. ESW stuurt vandaag een nieuwe op en kijken wat ie dan doet.
Ik had het idee dat het vooral aan de koffie ligt (versheid) en natuurlijk aan de luchtvochtigheid. Wat ik ook geprobeerd heb is het gaasje helemaal weglaten. Dan krijgt de trechter een bruine ZZ-top baard. Echt ongelofelijk! Mijn broertje heeft er helemaal geen last van. Zit de stekker van de Mazzer in een geaard stopcontact?
Micra&Ultra
8Misschien iets te ijverig gepoetst ??
~~.~~~~~~~~~ ~ ~ ~
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]
9Bij mij zit er ook een L vormig gat in alleen aan de andere kant en er zitten meer vierkantjes in 3 breed en 4 hoog. Dus dan zou hij toch nog goed zijn.NielsB schreef:Dit is hoe het originele gaasje er uitziet. Dus aan de ene kant een L-vormig gat.Babybird schreef:Het lijkt aan het gaasje te liggen. Er zit een wat grotere opening in. Dacht dat dat altijd zo was. ESW stuurt vandaag een nieuwe op en kijken wat ie dan doet.
Ik had het idee dat het vooral aan de koffie ligt (versheid) en natuurlijk aan de luchtvochtigheid. Wat ik ook geprobeerd heb is het gaasje helemaal weglaten. Dan krijgt de trechter een bruine ZZ-top baard. Echt ongelofelijk! Mijn broertje heeft er helemaal geen last van. Zit de stekker van de Mazzer in een geaard stopcontact?
Hij zit niet in een geaard stopcontact.
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....
10Ok, dan is het fotootje waarschijnlijk al van een verknipt gaasje, die van jou moet goed zijn.
Ik zou 'm wel in een geaard stopcontact steken, dan kan de statische lading via de randaarde weg. Ik heb ook wel eens foto's gezien met een losse aardedraad vanaf de trechter, maar in principe is dat niet nodig omdat er intern verbinding wordt gemaakt tussen de trechter en de aarde.
Ik zou 'm wel in een geaard stopcontact steken, dan kan de statische lading via de randaarde weg. Ik heb ook wel eens foto's gezien met een losse aardedraad vanaf de trechter, maar in principe is dat niet nodig omdat er intern verbinding wordt gemaakt tussen de trechter en de aarde.
Micra&Ultra