Cunill Brasil MSC 1

1
Cunnil is een Spaans merk dat vanaf 1957 al malers produceert. Ze hebben vele varianten.

Behalve dat men enkele standaard kleuren heeft kan men ook gepersonaliseerde versies krijgen. Zo is dus de Cunnil maler in mijn bezit. Hij is helemaal in het Blauw :shock: , Cafés Castel Blauw dus....

Afbeelding

Enkele Specificaties zijn :

width 210 mm
lenght 355 mm
height 510 mm
weight 8 kilo

turning speed 1300 - 1650 o/min

Motor protected with thermal protector
60 mm diameter tempered steel grinding wheels

Het afstellen gebeurd ook hier weer door een pinnetje te bedienen waardoor een wiel gedraaid kan worden waarmee de maalgraad afgesteld kan worden.
Afbeelding

Aan de voorzijde heeft men een tamper bevestigd met twee maten. Deze is gemakkelijk te draaien voor de juiste maatvoering van uw piston
Afbeelding
Laatst gewijzigd door original andalucia op zo 27 jul 2008, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Cafes Castel en andere Spaanse producten in de Spaanse Winkel

Re: Cunnil Brasilia MSC 1

3
Nee , geen van beiden. Het antwoord is simpel......is was te stom om de juiste machine te bestellen :shock: en kreeg de PF ipv de PM....... PF staat voor ESE puur en de PM staat voor piston mobiel...dus gemalen koffie..... ( ASCASO ) en ik had al de elektra gekocht.......en de cunnil heb ik om evt te plaatsen bij een horeca klant....zo heb ik ook nog een RR 45 brasilia in de aanbieding......oftewel een huis vol malers :mrgreen:

4
Wij hebben dan de Cunill Tranquilo, top ding, echt fantastische maler, maar ze zijn wel lomp :)

Maar wat wel bizar is en bijna niemand weet is dat Cunill meer dan 30% van alle patenten heeft op maler systemen, dus ze zijn wel enorm actief daar met dingen bedenken.
I barista, do you?
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper

8
original andalucia schreef:Daar is wat voor te zeggen. ik zou ze niet op mijn aanrecht willen hebben... Daarvoor heb ik de elektra , stukken mooier. Maar die Cunnil is ook bedoeld voor de horeca...... vooral met die gekke blauwe kleur :?

Mijn ervaring met horeca is dat ze ook wel graag een "mooie" molen op de bar willen.....
Het leven van een barista gaat niet over rosetta's....

Als kind was ik al dol op koffiekoppen!

10
klopt. Castel bijvoorbeeld heeft in Spanje servies goed wat in Nederland het gewone hotel porselein wordt genoemd. Niets moois aan. Heeft me nogal wat moeite gekost om ze te overtuigen dat wij in Nederland graag een mooi kopje willen hebben en dan al vaak de inhoud minder belangrijk is..... :? . Terecht dat ze daar moeite mee hadden , zij redeneren dat de inhoud toch het belangrijkste is dat goed moet zijn 8-) :P . Hier in NEderland krijg je helaas vaak een kop koffie die Prachtig wordt gepresenteerd maar de inhoud.... :roll: :(
De Spanjaarden zijn inderdaad een beetje apart.... ( kan het weten want ben getrouwd met eentje en daarmee ben ik er vaak..)