Rocket cellini clasic

1
Hallo even een vraag, :?: :?: :?:

Had jullie al gemaild voor een update ,wie heeft ervaring met de Rocket Cellini Clasic,
kan er een kopen ,nieuw dus , en mijn isomac venus van 2 jaar voor een redelijke prijs inleveren
is dit verstandig om te doen ,en is dit wel een degelijke machine :?: :?: :?:
Zelf heb ik er best wat voor over ,maar het moet wel betaalbaar zijn, en het liefst doe ik het ook gelijk goed in aanschaf .
Zeg zelf zo,n machine koop je niet ieder jaar he ,dat kan ik mij niet veroorloven .

Lieve groet Wil

Re: Rocket cellini clasic

2
Wil,

heb je al in het andere topic laten weten dat de rocket een hele goede koop is, voor die prijs vindt je nieuw geen betere machine met warmtewisselaar en E61 groep!

en nogmaals de classic is technisch identiek aan de premium plus, maar iets minder luxe afgewerkt aan de buitenkant...

Piet is een betrouwbaar adres met vele kennis van zaken en een eigen technische dienst.

reken wel op tenminste een half uur opwarmen!

met zo'n machine kun je minimaal 10 jaar vooruit als je zorgt voor normaal onderhoud (kalkfilters/Brita kan/backflush) en elke paar jaar een beurt.

je zult ook niet snel behoefte krijgen aan een beter machine, tenzij je nu al weet dat je graag wil experimenteren met de invloed van temperatuur op de koffie. in dat geval kun je niet om een machine met PID control heen! in ieder geval geeft de Rocket wel een behoorlijk voorspelbare en stabiele zettemperatuur!

dus ik kan je de machine zeker aanraden...

...en dat geldt ook voor de Bezzera machines ;)

succes!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

3
Yep, die Cellini is echt een prima machine! Hoogstens wil je er een keer een Erics E61 thermometer op zetten, maar dat geld voor elke E61 machine.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Mag ik jullie weer hartelijk bedanken voor de antwoorden .
Het is best moeilijk om een goede keus te maken .
Mijn espressomonteur zei tegen mij dat de bezzera een hele slechte machine is ,dus daar ging ik even niet van uit .
Vindt ze ook erg mooi trouwens voor een leuke prijs ,maar denk niet dat Piet ze heeft he ???

Lieve groet Wil

5
Vraag eens aan je koffiemonteur waarom de Bezzera een hele slechte machine is.
Ik heb er zelf één, ben dus wel benieuwd.
Verkoopt hij Bezzera?
Ik zeg niet dat het niet waar is.
Maar verkopers vinden merken die ze zelf niet verkopen soms heel slecht, gewoon omdat ze deze niet verkopen.

6
Mijn espressomonteur zei tegen mij dat de bezzera een hele slechte machine is...
Ik denk dat daarmee jouw monteur zichzelf heeft gedeclasseerd, in plaats van Bezzera.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

7
Hij heeft ze inderdaad niet ,en zegt in het verleden, hij repareerd al 35 jaar ,slechte ervaringen er mee had .
Niet zo degelijk als bijvoorbeeld de Rocket ,zegt hij hoor ,ik heb mijn twijfels ,want hij verkoopt ze inderdaad niet .
Dus wat moet je nu geloven ,heeft iemand al heel lang, wel ervaring met de bezzera ,ik weet niet wanneer deze voor het eerst is uitgekomen ?jullie wel ?

Lieve groet Wil

8
Luigi Bezzera heeft zo ongeveer espresso uitgevonden! En dat al meer dan 100 jaar geleden, dus Bezzera is één van de allergrootste namen in espressoland!

Ik kan niets zeggen over de kwaliteit van vroeger, maar de alom geroemde ECM Manufacture's (waar Rocket een voortzetting was van de originele ECM) werden nog niet zo lang geleden gewoon door Bezzera gebouwd, dus ze weten hoe ze een goede machine moeten maken. Ik denk dat het één van de betrouwbaardere namen is die je kunt kopen.

9
dat vind ik slechte zaak!

als zogenaamde deskundige dien je geen andere merken af te kraken enkel omdat je ze niet verkoopt!

de echte reden waarom verschillende winkels andere merken verkopen heeft voor een groot deel te maken met de marges!

zo'n deskundige (en misschien wel dezelfde al jij bedoelt) roept bijvoorbeeld ook dat de machines van expobar heel slecht zijn en veel uitval vertonen...als je bij de importeur navraagt of er veel uitval is, dan blijkt expobar juist een heel betrouwbaar merk te zijn!

betekent gewoon dat door dit soort ongefundeerde uitspraken een deskundige laat zien dat hij vooral ook verkoper is...en dus zijn eigen merk graag op een voetstuk wil plaatsen en andere merken probeert te degraderen...ach, het zal bij sommige klanten wellicht werken, maar ik vind het een beetje zielig ;)

en ik denk dat deze deskundige die uitspraken niet zwart op wit durft te plaatsen op een forum wegens gebrek aan argumenten! maar in een telefoongesprek is het lekker makkeljik om zo'n opmerking te ventileren!

dit alles betekent niet dat Rocket geen goede machine zou zijn en dat dit een onbetrouwbare leverancier is!

en tot slot: bezzera's zijn zo'n zeer betrouwbare machines en ontzettend goed in elkaar gezet met een prima afwerking...en laat bezzera nu net een uitzonderlijke hoge kwaliteitsstandaard en een zeer uitgebreide kwaliteitsborging hebben...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

10
bvds schreef:dat vind ik slechte zaak!

als zogenaamde deskundige dien je geen andere merken af te kraken enkel omdat je ze niet verkoopt!

de echte reden waarom verschillende winkels andere merken verkopen heeft voor een groot deel te maken met de marges!

zo'n deskundige (en misschien wel dezelfde al jij bedoelt) roept bijvoorbeeld ook dat de machines van expobar heel slecht zijn en veel uitval vertonen...als je bij de importeur navraagt of er veel uitval is, dan blijkt expobar juist een heel betrouwbaar merk te zijn!

betekent gewoon dat door dit soort ongefundeerde uitspraken een deskundige laat zien dat hij vooral ook verkoper is...en dus zijn eigen merk graag op een voetstuk wil plaatsen en andere merken probeert te degraderen...ach, het zal bij sommige klanten wellicht werken, maar ik vind het een beetje zielig ;)

en ik denk dat deze deskundige die uitspraken niet zwart op wit durft te plaatsen op een forum wegens gebrek aan argumenten! maar in een telefoongesprek is het lekker makkeljik om zo'n opmerking te ventileren!

dit alles betekent niet dat Rocket geen goede machine zou zijn en dat dit een onbetrouwbare leverancier is!

en tot slot: bezzera's zijn zo'n zeer betrouwbare machines en ontzettend goed in elkaar gezet met een prima afwerking...en laat bezzera nu net een uitzonderlijke hoge kwaliteitsstandaard en een zeer uitgebreide kwaliteitsborging hebben...
Maar jouw mening telt niet.Jij hebt er zelf een. :mrgreen: ;)