Hallo, ik ben nieuw op dit forum, sinds 2 weken in bezit van een WMF 800,
In het kort hoe ik hem gebruik op dit moment.
Voor de bonen heb ik gekozen voor Hausbrandt Academia, de instelling van de machine , maalgraad en temperatuur, alles op fabrieksinstelling laten staan.
Behalve de koffie hoeveelheid voor de cafe creme, die op 90% gezet.
Melk voor de capuccino van Friesche vlag , houdbare volle melk.
Koffiekopjes van Hausbrandt.
Ik doe altijd een opwarm spoeling, en verwarm het kopje vooraf met heet water,
zo is de temperatuur perfect voor het eerste kopje koffie.
Eerste indruk is gewoon erg goed, drinken graag een kopje koffie thuis in plaats van bij de horeca.
Waar men het gewoon niet doorheeft hoe lekker koffie kan smaken, uitzonderingen daar gelaten.
Schoonmaken,
elke dag:
- druipreservoir
- melkslang en toebehoren in de melkreiniger(alleen als er capuccino die dag gedronken is)
elke week:( dit geeft de machine ook zelf aan wanneer dat moet)
- WMF tablet erin stoppen, machine reinigt zichzelf inwendig, daarna de 1 x warm doorspoelen.
- zet unit er uithalen en afspoelen, de deksel daarboven even afspoelen, kunnen resten van de WMF tablet op zittten, de unit goed laten drogen er de volgende dag weer inzetten.
- ook de houdervoorkant waar de koffie door gaat goed schoonmaken, daar kan ook nog resten van de WMF tablet in achterblijven.
- eerste 2 bakjes koffie zetten en weggooien, zo ben je zeker dat er geen resten van de schoonmaaktablet achterblijven in de machine.( uit eigen ervaringen gemerkt dat anders het eerste bakje koffie , braakneigingen geeft!!)
Moet zeggen dat ik de meeste informatie over deze machine heb kunnen vinden op de duitse websites, kaffeenetz, etc , en op de wmf.de site , daar kun je de handleiding ook downloaden.
Ben erg benieuwd naar andere gebruikerservaringen, soorten koffiebonen of tips
WMF 800 gebruikerservaring delen
1
Laatst gewijzigd door whitesnake op di 02 nov 2010, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.