Nadat gisteren ons koffieautomaat weer eens stuk ging hebben we besloten op zoek te gaan naar een geschikte nieuwe. Het moet wel weer een volautomaat gaan worden. Heeft iemand nog goede ideeen?
We hebben nu een automaat dat overkill is. Volgens de tellerstand doen we zo'n 1000 kopjes per maand (waarbij ik me afvraag hoeveel daarvan voor mij zijn ). We hebben nu een Swiss Egro. Die had als nadeel dat hij erg duur is (nieuw 15.000 euro) en de monteur altijd 3,5 uur reistijd heeft, waardoor alles wat moet gebeuren duur is.
We hebben een aanbod gekregen van een automaat van Melitta, waarbij we ons niet vastleggen de koffie van hen af te nemen. De vertegenwoordiger van Swiss Egro gaf aan dat we onze oude geschikt bij hem kunnen inruilen. Hij gaaf aan dat we op Ebay op zo'n 500 euro moeten rekenen (hij is gek) en dat hij 25% korting kan geven. De Swiss Egro one doet ongeveer 5000 euro. Maar die wordt dus 99% zeker niet.
Maar welke dan wel?
Re: Horeca volautomaat
3Is een Schaerer of Franke niet iets?
Zit er niet zo in verder.
Zit er niet zo in verder.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
4Ik ben eens wat rond wezen kijken en een van de verkopers raadde me met deze aantallen een goede gewone volautomaat aan. Terugrekenend doen we ongeveer 35 kopjes per dag. Als ik kijk naar de echte gastronomie apparaten hebben die vaak veel hogere capaciteit (onze huidige 400 kopjes per UUR ).
Zou zoiets als een Bosch Verobar het volhouden?
Zou zoiets als een Bosch Verobar het volhouden?
5Als de horecamachine het al niet uithield zal een cheapo thuismachine het ook niet lang uithouden lijkt mij. Een k10 on-demand, goede verse koffie en een berg cafetieres is geen optie?
Daarnaasr lijkt mij een schatting van €500 voor een oude kapotte superauto nog aan de ruime kant
Daarnaasr lijkt mij een schatting van €500 voor een oude kapotte superauto nog aan de ruime kant
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
6Hij is gerepareerd hoor, dus zo langzamerhand is alles wat stuk kan gaan wel vernieuwd, maar we zijn eenvoudigweg het vertrouwen in dat ding kwijt. Ik snap ook niet hoe we zoveel pech kunnen hebben met deze machine. De teller voor gewone kopjes staat nu op iets van 80.000 kopjes (dus totaal 200 uur draaien waar hij voor gemaakt is, in 6 jaar......). En dat voor een apparaat dat bedoelt is voor hoge aantallen en bekend staat als de rolls royce onder de koffieautomaten.
Wat er nu voor terugkomt moet wel een volautomaat zijn.
Wat er nu voor terugkomt moet wel een volautomaat zijn.
7je zou ook aan een wmf kunnen denken, je hebt verschillende modellen bistro's je zou ze eens een belletje kunnen geven.
Je kan espresso service west ook even bellen als je van je vol automaat af wil en echt goede koffie wil gaan maken.
onderhoud aan een vol automaat kost al snel 400 tot 500 euro en duurt 3 uur en een espresso 2 groeps machine duurt het onderhoud +/- 1 uur en kost 145.
Je kan espresso service west ook even bellen als je van je vol automaat af wil en echt goede koffie wil gaan maken.
onderhoud aan een vol automaat kost al snel 400 tot 500 euro en duurt 3 uur en een espresso 2 groeps machine duurt het onderhoud +/- 1 uur en kost 145.