Kortsluiting GENE

1
Heb sinds een maandje een tweedehands Gene brander, een keer of 10 gebrand maar nu als ik alleen de stekker in het stopcontact doe dan klapt gelijk de aardlek er uit.
Ik vermoed dat het in het snoer zit. Als ik de glaszekering eruit haal en de stekker erin doe, het zelfde verhaal.
Alleen krijg ik hem niet open, alle schroeven los aan de onderzijde zijn los, maar dan...

Heeft iemand hem al eens open gehad? Graag advies!

Bedankt!!

Bart

Re: Kortsluiting GENE

6
En gissen is missen. :P
Zeker weten waar het probleem ligt is met dit soort dingen wel zo verstandig,je bent een rund als je met electriciteit stunt! ;)
Gene Cafe,Technivorm CD10/Swiss gold,Cona vacuum,Chemex,Bodum Columbia FP,Solis scala,Brita on-tap.

Re: Kortsluiting GENE

7
Het probleem is 'n beetje dat de lekstromen soms pas optreden bij hogere spanningen (230v) en niet bij de spanningen waarmee een multimetertje meet... (1,5 tot 9v)
Een harde sluiting tussen fase/nul/aarde zul je wel opmerken, maar 'n lekkende schakelaar niet.
Kijk of er iemand in de buurt is die 'n megger/isolatietester heeft - tot die tijd kan je je vermaken met 't openschroeven en bekijken of er niet gewoon 'n draadje losgeraakt is, dat nu tegen de (hopelijk geaarde) behuizing zit, en naar verschroeide netschakelaars en kroonsteentjes enzo...