Update forum software | 12-02-2011

1
Vandaag hebben we een update gedraaid op het forum. De look-and-feel is ongewijzigd gebleven er zijn echter wel wat functionaliteiten gewijzigd en met name de beveiliging is verbeterd.

Aangezien er tijdens het update proces een beschadiging aan de database was opgetreden, hebben wij een backup van gisteren terug moeten zetten. Hierdoor zijn een aantal berichten verdwenen en zullen de gebruikers die zich gisteren in de loop van de dag en vandaag hebben aangemeld, zich opnieuw moeten registreren. Excuses voor het ongemak!

Mochten jullie onverhoopt nog tegen technische problemen aanlopen, laat het me dan even weten!
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Re: Update forum software | 12-02-2011

2
Martijn schreef:Vandaag hebben we een update gedraaid op het forum. De look-and-feel is ongewijzigd gebleven er zijn echter wel wat functionaliteiten gewijzigd en met name de beveiliging is verbeterd.

Aangezien er tijdens het update proces een beschadiging aan de database was opgetreden, hebben wij een backup van gisteren terug moeten zetten. Hierdoor zijn een aantal berichten verdwenen en zullen de gebruikers die zich gisteren in de loop van de dag en vandaag hebben aangemeld, zich opnieuw moeten registreren. Excuses voor het ongemak!

Mochten jullie onverhoopt nog tegen technische problemen aanlopen, laat het me dan even weten!
Horen daar PB's aan andere leden ook toe? die staan niet meer in mijn postvak uit!

Wellicht beter altijd eerst een Backup te draaien vlak voordat je een Sof !! update doet.

@3aan
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

3
Ha @driaan, ja, daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in en dat doen we natuurlijk ook altijd. Probleem bij deze update was dat er een aantal wijzigingen in de database structuur waren aangebracht waardoor de gedeeltelijke (data) backup niet teruggezet kon worden en de enige oplossing was om de volledige backup terug te zetten.

Aangezien wij dagelijks al onze sites backuppen blijft de schade in het ergste geval beperkt tot max 24 uur... maar ook dat proberen we natuurlijk te voorkomen.

9
Bij mij werkt ook nog niet alles. Vooral dat de "actieve onderwerpen" nog steeds niet werkt is als Mod een beetje ongelukkig...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

10
Spironski schreef:Bij mij werkt ook nog niet alles. Vooral dat de "actieve onderwerpen" nog steeds niet werkt is als Mod een beetje ongelukkig...
Was een lastige inderdaad maar dat had ik je ook al verteld. Als ik me niet vergis is dat probleem nu verholpen. De oude forumsoftware nam standaard alle berichten op in de lijst met actieve onderwerpen, de nieuwe standaard niet. Ik heb alle categorieën zo aangepast dat ze opgenomen worden in die lijst. Bij mij is het nu een behoorlijke lijst geworden, bij jou ook?