Welke - Delonghi 4500 - Melitta solo / Mellita cafeo bistro

1
Ik ben opzoek naar een volautomaat, maar kom er niet goed uit.

Voorkeuren
- Het moet een volautomaat zijn;
- Ik wil het apparaat zelf kunnen onderhouden, beschikbaarheid onderdelen;
- Tweedehands geen probleem;
- Prijsklasse tot ca. 350e
- Klein
- Duidelijk betere koffie dan senseokwaliteit

Opties nu:
- Delonghi esam 4500 - tweedehands
- Melitta solo - nieuw (losse melkopschuimer)
- Melitta caffeo bistro - tweedehands
Hierbij heb ik gekeken naar beschikbaarheid/kosten/uiterlijk (melitta's)/reviews.

Vragen:
- Zijn er nog andere aanraders? Jura heb ik bekeken maar onderhoud schijnt lastig te zijn, rubbers vervangen geen punt maar ik kan zo'n ding nog niet uitlezen.
- Nieuwe simpele melitta SOLO met losse opschuimer, of uitgebreidere tweedehands?
- Onderdelen verkrijgbaar?

Kortom ik kom er zo niet uit en zoek wat nieuwe inzichten/antwoorden....
Laatst gewijzigd door Thijss op wo 23 feb 2011, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Welke - Delonghi 4500 - Melitta solo / Mellita cafeo bis

3
Wat ik over Jura's heb gelezen is dat ze lastig te onderhouden zijn. Geen uitneembare zetgroep, om de zoveel jaar resetten, bijstellen voor temperatuur. Rubbertjes/pakkingen vervangen kan ik de rest moet je volgensmij echt weten.

Maar ik ben er nu dus vanuit gegaan dat de andere merken simpeler in elkaar zitten. De melitta's vind ik er strak uitzien en ze zijn betaalbaar maar er is weinig over te vinden. Heeft iemand ervaring met dit merk?

Re: Welke - Delonghi 4500 - Melitta solo / Mellita cafeo bis

7
De Caferomantica 7x0 serie is kwalitatief goed, maar ga je niet vinden onder de €700 (nieuw)

Van dezelfde lijn is de Bosch Benvenuto B30.
Die laatste heb ik momenteel en bevalt me goed. Nieuwprijs was €495, kwalitatief dik tevreden, dus 2ehandsen misschien wel te vinden voor max 350?

Ik doe die van mij nog niet weg... ;)

Hier een link met vervangings onderdelen, bijna alles is los te krijgen:
http://www.juraprofi.de/Bosch-Ersatztei ... 4_507.html

Succes!
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: Welke - Delonghi 4500 - Melitta solo / Mellita cafeo bis

9
Ik bezit een Melitta Cafeo Bistro, nieuw gekocht toen mijn oude machine (DeLonghi 4200) net buiten de garantie kapot ging. Met bijbetaling.
Onderhoud is simpel, door gebruik van kalkfilter in het waterreservoir en door regelmatig schoonmaken, uitneembare zetgroep enz. denk ik een goed te onderhouden apparaat te hebben. Hoe het zich op langere termijn zal ontwikkelen, geen idee...
Melitta Caffeo Bistro, caffetiëre (vakantie) en Fascino Special Espresso bonen
PM3 website Twitter:@HuismanPP