Misschien een idee?

1
Beste moderators;
het is een fantastisch forum, met bere veel informatie welke super gevonden kan worden..
Echter zoals het bij ieder forum gaat, wordt de zoekfunctie niet altijd gebruikt, of niet goed etc.

Wellicht is het een idee om bijv. Sticky topics te maken, welke bovenaan blijven staan bij veel besproken onderwerpen bijv.

En misschien een How to onderdeel of een guide onderdeel,waar je bijv. de veel gestelde vragen over standaard handelingen (bijvoorbeeld backflushen) stap voor stap in kwijt kunt...

Het is maar een idee! :)

Re: Misschien een idee?

2
Hoi, op zich heb je wel een punt. Dat de zoekfunctie niet altijd goed gebruikt wordt is een feit. Dat daardoor soms ook naar de bekende weg wordt gevraagd dus ook.

Het gebruik van Sticky onderwerpen ben ik eerlijk gezegd geen voorstander van. Berichten waar veel activiteit in plaats vindt worden vanzelf soort-van-sticky omdat ze bovenaan in de lijst komen te staan. Ik vind dat zelf voldoende maar hoor natuurlijk graag de mening van anderen.

Het plaatsen van how-to's kunnen wat mij betreft gewoon in de categorie "Koffie technieken". Hierin staat ook een (overigens Sticky) onderwerp voor beginners. Misschien is het wel een idee om hier berichten in te gaan maken als: "Handleiding: backflushen". Hierin kan dan iedereen zijn tips en tricks kwijt... Is dat een idee? Iemand hier nog andere ideeën over?
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

3
Ik ben niet overtuigd van de werking van stickies, how-to's werken denk ik beter. Inderdaad zouden deze helpen om niet steeds maar weer naar de bekende weg te hoeven wijzen. Maar hoe komen we er aan, wie gaat ze schrijven?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
How to's of tutorials zijn altijd goed te hebben en te plaatsen, mits goed vindbaar en benoemd..
Het is denk ik handig/makkelijk/nodig om nieuwe gebruikers bijv. bij de eerste keer aanmelden te wijzen op de aanwezigheid van die tutorials EN de beginnershandleiding...
Ik wist bijv. niet dat deze er was!

Ik heb hem gevonden, had hem ook al gelezen, maar dat bedoel ik met goed vindbaar maken en benoemen..
Dit is een handleiding voor beginners..
Met een bak informatie over 1001 onderwerpen...
Je zou denk ik beter onderwerpen kunnen maken als:
Backflushen wat is het en hoe doe ik het
Ontkalken hoe en waarmee
De E61 zetgroep ontmantelt :P etc

En dat men daar inderdaad hun eigen ideeen in kwijt kunnen Naast het oorspronkelijke artikel..
ik zeg niet dat het makkelijk is hè of snel verwezenlijkt..
Het is denk ik wel echt een aanwinst..

Sticky's kun je inderdaad over discussiëren, daarbij is het jullie forum dus als dat niet de voorkeur heeft top!!

Ik dénk, aan het enthousiasme van sommige gebruikers hier te merken, dat er genoeg animo zal zijn om deze HT's of tuts te schrijven....

Goed jatten kan natuurlijk ook ;o)