Hallo beste mensen,
Sinds vanmorgen ben ik de (trotse) bezitter van een Jura Impressa X70 uit 2002. Hij ziet er nog keurig uit. Maar nu wil ik hem proberen, en hij geeft wel water door het pijpje. maar als op koffie druk, dan gaat hij wel malen. (maling in de afvalbak) maar er komt geen water uit. Mijn baas heeft ook deze machine en hij klinkt ook ongeveer het zelfde. maar heb het idee dat hij het water niet op kan pompen oid.
Na natuurlijk eerst even gelezen te hebben hier, kom ik er niet zomaar achter. Ik heb hem eerst met een pil proberen te reiniging. maar de pil lag onopgelost in een paar stukken in de afvalbak. Nu is hij aan het ontkalken, maar hij gebruikt geen water met ontkalker uit de waterbak.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en of ik dit zelf op kan lossen?
Ik wil namelijk eerst weten of hij het doet, voordat ik hem eventueel ga laten servicen..
Alvast bedankt!
Lex
UPDATE:
Gisteren en vandaag, langzaam maar zeker dingen uitgesloten en direct schoongemaakt. Alles werkte maar er kwam dus geen water. Het leek aan de verwarmingsunit van de koffiesector te liggen, dus deze eruit gehaald, na foto's te hebben gemaakt waar alles zat! De verwarming uit elkaar gehaald, en deze bleek vol te zitten met een grijze smurrie. Dit goed schoongemaakt en de machine weer in elkaar gezet.
EN ZIE DAAR: koffie..... en nog lekker ook (op C1000 bonen;-)...).
Dus direct Machine maar laten reinigen, en morgen nog 1 of 2 keer ontkalken....
Nu heb ik dus een Jura x70 die prima werkt gekocht voor 80 euro..... Lijkt mij niet te duur. Wilco bedankt voor je bericht....
Lex
Jura Impressa X70 Kan op slot! wel mijn oplossing erbij!
1
Laatst gewijzigd door lexvanprooijen op zo 14 aug 2011, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.