Re: Mazzer Super Jolly manuale

3
Het is wss de meest gebruikte of iig best bekende maler op dit forum, dus even zoeken beantwoord je eerste vraag ;-)

Verder: letten op algemene staat, even uitproberen, en voel of de maalschijven echt nog scherp zijn. Vervangen kost ca 25-30€, toch handig om rekening mee te houden. Met zo'n horecabeest kan op zich niet zoveel mis gaan.

Wat ie waard is, is afhankelijk van de staat. In absolute nieuwstaat gaan ze voor €250-300 weg op marktplaats (300€ is wel erg hoog hoor, maar zo nu en dan schijnt het te gebeuren), 'normaal' is ongeveer 200€. Koopjes worden soms gevonden voor 75€ of zelfs nog minder. De Mazzer SJ heeft een erg goede bekende naam en dat is makkelijker/duurder te verkopen dan andere, kwalitatief even goede molens.

Ombouwen naar electronic schijnt te kunnen maar dat gaat je een hoop centjes + moeite kosten.

5
zzznick schreef:Ja, ik zie dat het best duur is om hem om te bouwen, want ik zou hem graag doserless willen maken.

Ik koop de machine van een restaurant dus altijd goed onderhouden.
Er zit alleen een vreemde hopper op van illy.....

enig idee waar ik onderdelen kan kopen goedkoop?
Ik koop de machine van een restaurant dus altijd goed onderhouden.
Dit is geen garantie dat het echt onderhouden is, vaker niet dan wel (dat is meer het geval)

Dus kijk uit !!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

7
zzznick schreef:deze is het, een beetje vreemde hopper maar volgens mij zit het wel goed.

Heb het restaurant even op gezocht, en zag er erg goed uit.
Daar moet een hele ander hopper op dus de bevestiging en de hopper, schrik niet als je dat gaat bestellen, wat er nu opzit is alleen voor de 3 kilo blikken en die kosten me een partij geld, en dan weet je zeker dat ze oud zijn voordat jij ze opgebruikt hebt, je kan natuurlijk zonder hopper werken en elke keer je portie afwegen, malen en er uit tjakkeren, is eigenlijk geen optie, maar dat moet jezelf weten.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.