Technivorm Moccamaster model?

1
zo dat is een tijdje geleden
Laatste keer 2 jaar terug. En wij zijn nog steeds erg blij met de Expobar and Mazzer E.
En laatst een Aeropress - ook erg lekker en erg handig als de Expobar uit staat.

Maar nu toch voor de grotere hoeveelheden een filter apparaat, de Technivorm Moccamaster.
En daar heb je weer verschillende uitvoeringen van
- met of zonder verstelbare filterhouder (KBC of KBG)
- glazen kan (op een warmhoudplaatje) of in een thermokan (KBT).

Iemand ervaring en advies? Is een thermokan niet lekkerder, of koelt het toch te snel af...
verstelbare filterhouder lijkt me dan wel weer wat

hoor graag
gr Teun

Re: Technivorm Moccamaster model?

2
Mooie keus voor een filterapparaat!

Ik ken niet alle types en codes van Technivorm "in depth", maar tussen een glazen kan met warmhoudplaatje en de thermos versie zou ik voor de thermos kiezen!

Bij een glazen kan krijgt de eerste koffie die doorloopt een hitte klap van het al warme plaatje en daarna wordt dus ook vooral de onderste laag koffie verhit, niet zo goed voor de smaak. Een thermos blijft regelmatiger op temperatuur.

Voor beide: Na zetten blijft koffie niet zo lang vers en smakelijk, probeer naar behoefte te zetten en binnen enkele minuten te serveren. Van vroeger kennen we nog de bordjes "de koffie staat klaar" bij het cafe langs de weg, maar dat was een reden om nog even door te rijden ;)

Nog een tip: spoel je thermos vooraf even door met kokend water, scheelt echt een paar graden in je uiteindelijke bak koffie die je gaat schenken.
One cup at a time

Thuis: Benvenuto B30/Kyocera CM-50 Hario/Bodum Chambord/Aeropress
Werk: Mastrena/Clover/Ditting KR 1403

3
dank je,
een Thermos is het geworden:
- inderdaad vanwege gelijkmatige warmte in de kan
- niet zo breekbaar
- en als je ff verder wegzit (bv buiten), de kan kan mee en door drinken; wel zo praktisch
Gekocht bij Brandmeester's Haarlem, schappelijke prijs; Kenia koffie erbij om te proberen

4
Perfect Teun!

Goeie aanschaf denk ik, laat nog even weten hoe de ervaringen zijn!

Goed dat je ook aan het "buiten schenken" hebt gedacht, zou je zomaar vergeten met deze zomer :lol:
One cup at a time

Thuis: Benvenuto B30/Kyocera CM-50 Hario/Bodum Chambord/Aeropress
Werk: Mastrena/Clover/Ditting KR 1403