Jura S70 2dehands ...

1
Ik ben op zoek naar een goede koffiezet ... Nu heb ik op vele plaatsen gelezen dat "Jura" een zeer goed merk is in de koffiebranche ... Nu ben ik een Jura S70 tegengekomen op een 2dehands site voor 180€ .... Is dit een goede prijs en vooral, is dit een goede koffiezet?

EDIT : Of is een jura impressa 500 een betere optie? deze heb ik voor +-250€ ...




Mvg Tommy

Re: Jura S70 2dehands ...

7
De zetgroep in een Jura is inderdaad niet zo snel te verwijderen dan bij ander merken. Zij maken dan ook gebruik van reinigingstabletten en daardoor is verwijderen niet vaak nodig, zoals bij ander merken.

Mocht je geen twee linkerhanden hebben, kun je in ongeveer 10 a 15 minuten de zetgroep verwijderen (1e keer kost mischien wat meer tijd).

Kwaliteit is ok. Heb zelf een S70 gekocht 2e hands met 13.000 op de teller twee jaar geleden heeft nu 18.000 op de teller staan en werkt nog perfect.
Slechts 1x de zetgroep gereviseerd (zelf gedaan stelt niets voor namelijk en alle handleidingen daarvoor zijn op internet te vinden).

Zeer goed merk en degelijk heb ik ondervonden, bij anderen zie ik regelmatig problemen (al kunnen die dan wel sneller een zetgroep verwijderen, het is dus maar net wat je belangrijk vind), mijn S70 blijft het gewoon doen.

Re: Jura S70 2dehands ...

8
wilco schreef:De zetgroep in een Jura is inderdaad niet zo snel te verwijderen dan bij ander merken. Zij maken dan ook gebruik van reinigingstabletten en daardoor is verwijderen niet vaak nodig, zoals bij ander merken.
Die tabletten gebruiken de anderen ook, daar zit geen verschil in.
Zeer goed merk en degelijk heb ik ondervonden, bij anderen zie ik regelmatig problemen (al kunnen die dan wel sneller een zetgroep verwijderen, het is dus maar net wat je belangrijk vind), mijn S70 blijft het gewoon doen.
Het is maar een merk.
Komt uit de stal van Eugster-Frismag en die produceren voor meer merken (bosch, siemens, nivona)
Veel verschil in kwaliteit is er volgens mij niet. Mijn Bosch B30 gaat nog altijd goed na 5 jaar en 5174 kopjes op de teller. Dat zònder de jaarlijkse onderhoudsbeurten á €100-150. :)

Als je ziet wat je allemaal verwijderd bij een goede schoonmaakbeurt, ook na het reinigen met een tablet, weet je dat je daar ècht niet een jaar mee kan wachten!
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: Jura S9 2dehands ...

9
Wij hebben een Jura bij een dealer aangeschaft, een 'demo-modelletje', ik denk een Impressa S9 aan de gegooglde plaatjes te zien.

Man, wat een spijt heb ik er van. Al vanaf de eerste dag bleef het kreng vragen om gereinigd te worden. Vanzelfsprekend hebben we keurig via de handleiding dit gedaan maar softwarematig blijft het ding roepen om gereinigd te worden.

De dealer stelde dat hij op zo'n 'demo-modelletje' geen garantie gaf, ondanks de stevige prijs die we voor dit apparaat hebben neergelegd. Volgens hem kon de melding verder geen kwaad en kun je gewoon koffie blijven maken, als je 'm maar onderhoudt volgens de indicaties (ontkalken etc, doen we dan ook keurig). Het alternatief was opsturen naar de fabriek, op onze kosten, dat dan weer wel.

Nu zijn we er helemaal klaar mee, het ding denkt dat er geen water in zit en weigert derhalve nog koffie te produceren.

Ik heb dit forum nog niet helemaal doorgewerkt maar vanuit mijn beperkte ervaring kan ik geen positieve aanbeveling doen voor de aanschaf van een Jura en al helemaal geen tweedehands.

Re: Jura S70 2dehands ...

10
Nou, wat je hooguit kunt concluderen uit uw verhaal, is dat men geen demomodel bij die dealer moet kopen, vanwege de slechte service. Dit slaat niet op Jura kwaliteit.

Nou, mijn Jura gaat al 20.000 kopjes mee en heeft 1x onderhoud van Jura gehad bij vorige eigenaar, zo'n 1000 kopjes geleden.
Als ik na een jaar de zetgroep er uithaal, zit er natuurlijk wel wat aanslag aan, maar echte grote resten zie ik niet. Zelf vind ik het niet veel werk om zetgroep er uit te halen, maar dat moet iedereen dan maar voor zichzelf bepalen.
Als alles uit één fabriek komt, betekent dit nog niet dat ze allemaal van dezelfde kwaliteit zijn.