Dankzij Albert Heijn zijn wij aan het kijken voor een leuke espressomachine.
Dankzij Albert Heijn? Ja, gek genoeg zijn we aan het denken geraakt door die garage sale van de Appie. Die Siemens volautomaat voor €200 zorgde ervoor dat ik dacht: hey, dat is best een leuke bestemming voor wat geld waar we nog een leuke bestemming voor zoeken.
Nou kostte het me ongeveer vijf minuten om uit te vinden dat het helemaal geen goed idee zou zijn om dat apparaat te kopen, maar ik was wel aan het denken gezet en gelukkig vond vrouwlief het ook een leuk plan.
Op dit moment zijn we best wel tevreden met de Nespresso. Of nee, ik zeg het verkeerd. M'n vrouw is tevreden met de Nespresso, ik kan er wel mee leven. Maar ja.....uiteindelijk geeft toch ook die Nespresso geen super goede espresso.
Mijn doel is om ooit nog eens een espresso te kunnen maken zoals ik die alleen nog maar in Rome gedronken heb. Zo eentje waar je aan ruikt en je voelt als het ware het kippenvel over je rug trekken. En tja.....dat gaat met de Nespresso natuurlijk niet lukken.
Mijn ouders hebben een veel te dure Siemens volautomaat en eerlijk gezegd vind ik het resultaat daarvan zwaar tegenvallen. Althans.....lekkere koffie hoor. Maar ook niet meer dan dat.
En zo was ik er dus al vrij snel achter dat ik geen volautomaat wil. Dus.....wat dan wel?
En zo kwam ik hier terecht. Misschien kan hier iemand helpen met het bedenken van een leuke configuratie. Het budget is namelijk zeker niet eindeloos.

Mijn idee op dit moment is een Iberital Challenge molen en een Gaggia Classic machine. Ik weet dat dat geen topconfiguratie is, maar het moet toch wel mogelijk zijn om daar een zeer acceptabele espresso mee te produceren?
Maar heeft iemand misschien betere suggesties? Ik ben eerlijk gezegd een beetje huiverig voor tweedehands. Ten eerste omdat ik het heel moeilijk vind om te beoordelen of een machine die wordt aangeboden wel in goede staat verkeerd en ten tweede omdat het toch een "beetje" jammer zou zijn als ik voor €250 een prachtige Rancilio Silvia koop (lijkt me helemaal fantastisch hoor, daar niet van...PID zou niet eens hoeven, het gaat mij ook een beetje om de sport) en drie dagen later begeeft de boiler het. Dan wordt het budgetair een beetje minder leuk natuurlijk.
En tja....tweedehands betekent normaal gesproken natuurlijk geen garantie.
Of ben ik nu te angstig en is het wel mogelijk om tweedehands een betrouwbaar apparaat te kopen? Alle hulp is meer dan welkom! Concrete advertenties helemaal.......

Oh ja, nog één dingetje: m'n vrouw drinkt graag cappuccino, dus het is ook wel fijn als er voldoende stoomdruk is. Ik heb gekeken naar een Demoka M363, maar die is afgevallen, want ik las overal dat die onvoldoende kan stomen om een goede cappuccino te maken.