Cezve of ibrik

1
Hoi, kan iemand me zeggen waar ik aub in Belgisch Limburg als het gaat, aan een cezve of ibrik kan geraken voor het zetten van Turkse koffie? Ik ben nu toch al een tweetal maanden aan't lopen zoeken maar ik vind het niet. Bij de mediamarkt zouden ze die hebben maar die hadden ze niet op voorraad (al een tijdje niet) dus ik begin meer te denken dat dat gewoon een lokkertje is om me terug daar te krijgen dan wat anders....

Kan iemand me hier aub mee helpen? Het online bestellen vanuit Turkije zie ik nu ook niet bepaald zitten (ik vertrouw dat niet zo).

groetjes

Re: Cezve of ibrik

2
Waar je hem kunt kopen in de buurt zou ik niet weten helaas, maar wat betreft online bestellen en vertrouwen, kijk eens op eBay!
Ik koop hier regelmatig van alles en nog wat, en zie er een veelvoud aan Cezve op staan, ook rechtstreeks uit Turkije zelf. Kies een verkoper met een hoog percentage positieve ervaringen, het liefst ook met een hoop verkopen op zijn of haar naam en er kan (praktisch) niets mis gaan.

In Nederland zou ik voor zoiets trouwens naar een Turkse supermarkt gaan, geen idee hoe goed die vertegenwoordigd zijn in Belgisch Limburg echter.
Gaggia Classic & Nemox Lux

Re: Cezve of ibrik

4
We hebben hier nèt een nieuw lid met zelfs de naam "Turksekoffie"! Wellicht kan zij je verder helpen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder