Hoi,
heb nu drie jaar een Delonghi Magnifica EAM3300, overigens nog nooit echt een onderhoudsbeurt gehad afgezien van enkele ontkalkingsbeurten.
Probleem is dat er een beetje water lekt uit het stoompijpje wanneer ik een bakje koffie aan het zetten ben, terwijl de draaischakelaar niet op stomen staat (ook niet een beetje). Verder leek de koffie ook iets langzamer door te lopen, maar dat kan ik ook mis hebben.
Vandaag heb ik de automaat uitelkaar gedraaid, maar niets vreemds of lekkends daar kunnen ontdekken. Hiervoor had ik een AEG Cafamosa (zelfde als Krups Orchestro) en wat dat betreft kan je beter deze automaat uitelkaar draaien en weer in elkaar zetten; wat een verademing. De zetgroep/infusor heb ik ook al eens gereinigd en het zeefje eraf gedraaid en goed schoongemaakt en doorgeblazen.
wie weet wat het probleem is en of deze automaat naast reiniging ook nog ander onderhoud nodig heeft?
Zou de druk te hoog worden in de zetgroep (waardoor ook de koffie niet goed doorloopt), of is het kraantje wat de het stoompijpje bedient misschien niet meer goed?
- Alles voor beginners
- Hardware (Machines, malers & accessoires)
- - Semi-automaten
- - Hefboom- / lever apparaten
- - Volautomaten
- - Koffiemolens & malers
- - Filter, French press, Mokkapot etc.
- - Branders
- - Machines voor servings, pads en cups
- - Accessoires
- - Restaureren/Reviseren Espressomachines
- Software (Koffie, bonen, pads & servings)
- - Koffie(bonen)
- - Servings, Pads en Cups
- - Melk
- Techniek & know-how
- - Varia
- - Koffie technieken
- - Koffie branden
- Theepraat
- - Thee, thee en nog eens thee
- Vraag & aanbod
- - Te koop aangeboden
- - Te koop gevraagd