Re: Ervaren Cuptasters hier...?

3
allen, gewoon opgeven en meedoen!
Dit is een uitelezen kans voor coffee-geeks die actief zijn op koffiepraat om aan te tonen dat je eigenlijk veel meer kan en weet dan je zelf door hebt!

Het zou toch fantastisch zijn als een van de koffiegeeks hier er met de titel vandoor gaat!
En an straks op kosten van Dutch Coffee Promotions afreizen naar Duitsland :cry: om Nederland te vertegenwoordigen!!!

dus op naar http://www.dutchcoffeepromotion.nlen je direct opgeven. er zijn momenteel 10 inschrijvingen en we kunnen er 30 hebben. en tot nu toe zijn er echt niet alleen professionals die zich hebben opgegeven...

Jeroen Veldkamp

4
Hallo,

Net nieuw op dit mooie , uitgebreide en interessante forum maar al sinds lange tijd bezig met de almaar uitgebreider wordende hobby...

Ik ben nu op zoek naar een bedrijf waar je een echte koffieproeverij kunt meemaken of een persoon die mij dit kan laten zien/leren (liefst in de randstad). Ik weet dat bijv. de Golden Coffee Box en Eenhoorn zoiets aanbieden maar niet aan particulieren, dwz het gaat vaak vanaf 4 personen. (misschien zijn er hier nog wel 3 mensen die ook zoiets willen doen..?)

Ik heb eigenlijk nooit een vast merk bonen gehad, koop ook overal en nergens bonen in, het liefst op vakantie en heb dan telkens voorraad tot het volgende uitstapje. Proef dus zodoende al een hoop soorten koffiebonen en ook wel wat verschillen ertussen. Maar ik wil ook vruchten en bloemen en chocolade en honing en andere zaken leren proeven! Daar komt natuurlijk ervaring en smaak :lol: bij kijken, maar je moet ergens beginnen toch?

Alvast bedankt voor reacties!

p.s. 15 september kan ik er h e l a a s niet bijzijn...
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

6
Komen er waarschijnlijk wel in de nabije toekomst. Vergeet niet dat er dit jaar voor het eerst in Nederland een wedstrijd was. Het staat hier nog in de kinderschoenen. In de aanloop naar volgend jaar zullen er vast wel trainingssessies zijn.
Ik vond de volgende espresso toch lekkerder.

9
Serge du Temps schreef:Ik wil mij ook graag verder ontwikkelen op het cuptasting gebied. Uiteraard kan je natuurlijk een hoop zelf doen door veel soorten te proeven etc. maar een goede training lijkt mij ontzettend leuk om mij te maken. Het liefst een training die dus een stapje verder gaat dan gebruikelijk.

Misschien even een eigen topic openen ?? deze is alweer aardig verjaard.
Ik hou me ook aanbevolen voor een serieuze training..

10
Beste Lezers,

Wat een super forum over koffie !!
Ik ben bezig om met een vriend uit Indonesie Koffie Luwak naar Nederland te exporteren en aan te bieden aan koffie liefhebbers.

Ik heb thuis een sample liggen en zou deze koffie graag op kwaliteit laten testen, maar heb geen idee waar ik dit zou kunnen laten doen en dacht dat iemand mij dat hier misschien wel zou kunnen vertellen?

Mocht er iemand interesse hebben in deze koffie dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Alvast heel erg bedankt !! Ik wil graag deze super lekkere coffee voor jullie allemaal beschikbaar maken dus mocht er iemand tips hebben dan zou ik dat ook graag willen horen

Alvast Heel erg bedankt !!

Vriendelijke groet Youri