Na een aantal maanden met veel plezier bezig geweest te zijn en flinke sprongen voorwaarts gemaakt te hebben heb ik het idee dat ik nu mijn laatste echte grote stap heb gemaakt. Liep al een twee maanden te klooien met de perfecte uitloop en wilde steeds net niet lukken. Heel veel verschillende technieken van verdelen en tampen geprobeerd maar maakte allemaal niks uit. Steeds weer een donut-extractie en zo nu en dan een twister in de uitloop.
Gisteren toch nog maar een nieuwe optie in het leven geroepen en een European Curve Reg Barber gekocht. Dit is blijkbaar wat mijn machine erg fijn vindt. Met dezelfde techniek als mijn vlakke Cafelat Pillar tamper ineens een schitterende uitloop en geen donut-extractie meer. De kleur van de uitloop blijft nu stukken langer donker en is mooier van consistentie. Ik proef ineens smaken die ik voorheen niet kende. Mijn espresso is ineens een paar stappen beter geworden. Nooit gedacht dat een tamper zoveel verschil kon maken. Nu lekker verder door blijven gaan met finetunen voor nog betere espresso. Ben echt verslaafd geworden.
Ik wil iedereen bedanken die mij de afgelopen maanden heeft geholpen voor zijn geduld en uitleg. Zonder jullie was mijn leercurve nooit zo steil geweest. Weer een leuke en verslavende hobby waar ik komende jaren nog veel in kan leren.
De laatste grote stap
1Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer