Aangezien ik 3 plaatsen heb waar ik een goed apparaat kan gebruiken, is het geen weggegooid geld voor mij om een beginnersmachine te kopen ipv een hardcore vintage apparaat.
Ik zocht naar een thread met een kegelmaler, maar kan dat niet vinden. Want ik vond deze machine http://www.ebay.de/itm/Gatroback-Design ... 746d386036
Deze heeft weliswaar geen ceramische schijven, maar wel een kegelmaler. Is dat iets ? In ieder geval is de maalgraad in 18 stappen in te stellen. Dat lijkt toch best aardig. Of ... zit ik weer helemaal op het verkeerde spoor ? Ik vind de prijs van de machine met 598,- best goed en heb er ook geen hardcore molen bij nodig.
Is dit een leuk instap apparaat, dat later een vervolg kan krijgen in de vorm van losse componenten ? Of kan ik toch beter een Ponte Vecchio oid kopen ? Ik ben iemand die graag tijd neemt voor een kop koffie en het ritueeltje van het malen, aanstampen en de machine vin dik prachtig. Ik zou op termijn best een volwaardig (KUCH) lid kunnen zijn hier. Maar ik zit nu zonder koffie ... en ik wil het nu !!!
En dank voor je goede PB feedback Spironski ! Heb je nog meer goede ideeen ? Ik hoop niet het forum te vervuilen met nutteloze threads, vandaar oa deze specifieke vraag die bij het zoeken, als zoekterm niets oplevert ('kegelmaler')