Can it beat the Nespresso

1
Zijn de volautomaten nu echt zo snel als ze zich voordoen?
Datene waar de volautomaat zich mee onderscheidt is snelheid .Tenminste dat zeggen de voorstanders van dit soort machines.
Piston( :mrgreen: )machines zijn omslachtig en langzaam zeggen dezelfde lieden.

Hier een Nespresso shot.Over de kwaliteit ze ik niks maar check de koffie :D

http://www.youtube.com/watch?v=Vde30uEppWo

Hier een simpel hendelmachientje.Simpel malertje die klontert als de ziekte en een eenhandstamp zonder distributie.Kwaliteit was zonder meer goed .Niet top maar lekker.
http://s143.photobucket.com/albums/r156 ... 003-79.mp4

Re: Can it beat the Nespresso

6
MarcoVenezia schreef:Ongetraind personeel zal eerder consistent slecht presteren met een pistonmachine :!:
Ongetraind personeel presteert helemaal niets !!

Want ze weten van niks, zullen dus ook niks doen,
voor elke machine heb je een vorm van uitleg nodig = dus training ! :mrgreen:

Dat geld dus ook voor een Pistonmachine, als je deze een klein beetje kent
kan je er lekkere en goede koffie mee zetten, dan is er alleen nog het hekele punt van de juiste maling en die zal veelvuldig gesteld moeten worden zoals bij elke machine het geval is, ook bij een superautomaat zal daar aan gesteld moeten worden om een juiste consistentie te verkrijgen.
Laatst gewijzigd door @3aan op di 17 apr 2012, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

8
Het is alleen jammer dat niet alleen de gemiddelde strandtent op deze manier denkt maar 98% van de horeca ondernemers. Wat me dan altijd verbaasd is dat je in italie (voor véél minder geld) in bijna elke willekeurige tent een prima bak kunt bestellen. Zelfs bij de autogrill lamgs de snelweg staat gewoon een fatsoenlijke barista die in staat is een prima espresso te maken, zelfs bij topdrukte in de spits...

Maar goed, ik denk dat de stelling vam crema meer gericht was op een particulier die een keuze maakt voor volautomaat/nespresso tov halfautomaat en niet zozeer was gericht op horeca.
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

9
MarcoVenezia schreef:Als ik een strandtent oid zou hebben en toch een fatsoenlijke kop koffie wil serveren, dan zou ik niet peinzen over een pistonmachine. Veel wisselend en seizoenspersoneel dus. Een goede WMF volautomaat lijkt me dan een stuk meer hufterproof.
Je hebt dus niet gelezen wat ik zei over de maling, als je dat niet regelmatig aanpast aan de invloeden van buitenaf, zal je al snel een hufterig bakkie slootwater presenteren, lijkt me toch niet helemaal de bedoeling :(
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

10
Als je een WMF automaat neerzet serveer je koffie uit dezelfde apparaten die de ap gebruikt voor hun gratis koffie. Lijkt me lastig om je consumenten er dan van te overtuigen van de 'value proposition' van jouw koffie.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit