mijn apparaat geeft geen (thee)water meer dus kan hem ook niet ontkalken en geen melkopschuimen.
na een autodiagnose klikt het voorste magneetventiel (bij het bedieningspaneel) heel zacht terwijl de achterste hard klikt.kan de oorzaak het voorste magneetventiel zijn?. dat deze defect is?
heb alle slangetjes nagekeken maar kan geen verstopping vinden of kalk.
zou hem graag zelf willen maken ,want hij is al 3 jaar oud en geen garantie meer.
iemand ook dit gehad en misschien een oplossing?
(hij zet wel goed koffie en wordt gewoon warm)
m v gr marion
Re: delonghi esam 4500
2Beste,
hangt er vanaf welke uitvoering 4500 je hebt. Als het de versie is met RVS magneetventielen, deze gaan vrijwel nooit kapot. Is het de oude versie met messing magneetventielen dan KAN de klep vastgelopen of lek zijn. Een vastgelopen klep 'bromt' vreselijk.
Maar meestal is het een verstopping, of in het hoefijzervormige verwarmingselement óf een probleem in de infusorkoppeling onder het primaire thermoblock. Drie jaar of 6-8000 kopjes is meestal de tijd dat een koppeling van een 4500 meegaat, dus vermoed ik het laatste.
hangt er vanaf welke uitvoering 4500 je hebt. Als het de versie is met RVS magneetventielen, deze gaan vrijwel nooit kapot. Is het de oude versie met messing magneetventielen dan KAN de klep vastgelopen of lek zijn. Een vastgelopen klep 'bromt' vreselijk.
Maar meestal is het een verstopping, of in het hoefijzervormige verwarmingselement óf een probleem in de infusorkoppeling onder het primaire thermoblock. Drie jaar of 6-8000 kopjes is meestal de tijd dat een koppeling van een 4500 meegaat, dus vermoed ik het laatste.
Er gaat niets boven morgen.