Welke espressoautomaat voor €400?

1
Goedendag,

Ik wil voor rond de €400 een automaat aanschaffen.

Het gebruik zal ongeveer als volgt zijn:
- gemiddeld 5-7 kopjes gewone koffie per dag
- enkele keren per week een kopje espresso of cappuchino

Ik ben een leek op gebied, dus mijn vraag luidt:
Waar moet ik op letten?
Welke apparaten bevelen jullie mij aanen vooral: waarom?

Bij voorbaat dank!

Miron

Re: Welke espressoautomaat voor €400?

2
We hebben een voorstelgedeelte op het forum, en er is heel veel te lezen, dat is veelal te vinden met de zoekfunctie, verwacht nou niet dat je hier even een instant antwoord zal vinden op je vragen.

Maar toch welkom,

Adriaan
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

4
Midas schreef:Ik zeg een senseo, :D

Je moet echt wat meer vertellen wat je zoekt en wat vooral niet. Wat heb je nu, wat is er niet goed, enz enz.

Voor je gewone koffie zijn we namelijk snel uitgekletst. Koop een gewoon koffiezet apparaat. Voor de espresso koop je een espressomachine.
Die heb ik al, en daar ben ik juist een beetje op uitgekeken ;) Ik ben dus op zoek naar een apparaat van rond de €400 euro. Aangezien ik de enige koffiedrinker ben thuis is het zetten van een pot filterkoffie niet echt praktisch!

Ik ben op zoek naar een kop koffie van een wat hogere kwaliteit dan die ik - met zo min mogelijk handelingen - uit mijn Senseo tap. Daarnaast zou ik dus de mogelijkheid willen hebben om een fatsoenlijke cappuccino of espresso te zetten. Kortom, gemak en kwaliteit. Uiteraard verwacht ik geen topkwaliteit voor dit geld!

Ik heb natuurlijk gekeken wat er te krijgen is voor die €400 euro, en zo is mijn oog (o.a.) gevallen op de Siemens TK56001. Als ik met mijn zeer beperkte kennis naar de specificaties hiervan kijk, zou ik haast zeggen dat dit apparaat kan wat ik wil dat het kan?

Zijn er misschien merken die ik moet vermijden i.v.m. gebrekkige service, mocht er iets misgaan?

7
Bijna alles is beter dan de Senseo! Upgraden zal dus niet zo moeilijk zijn, maar zoek het vooral in ècht verse bonen en een maler. En probeer dan eens een Aeropress?

Lees vooral het beginnerstopic.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

9
Ik ben op zoek naar een kop koffie van een wat hogere kwaliteit dan die ik - met zo min mogelijk handelingen - uit mijn Senseo tap.
Waarschijnlijk doe ik een beetje te autistisch, maar volgens mij staat hier dat de Senseo met zo min mogelijk handelingen wordt gemaakt, en dat OP op zoek is naar iets beters. Vandaar. Maar hij zal het wel anders bedoelen. Ben ik weer... :oops: .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

10
Als ik die TK56001 zie, dan lijkt die sprekend op deze Bosch:
http://www.koffiediscounter.nl/espresso ... 161465.htm
Die met z'n €268 toch een stuk goedkoper is. :)

Dit lijkt de opvolger vd TK56001:
http://www.koffiediscounter.nl/espresso ... 354133.htm
Als nieuwe features heeft die keramische maalschijven en "double-shot". Het eerste zorgt vooral voor stiller malen, het laatste is wel handig voor een dubbele espresso.

De zetgroep is bij beide machines hetzelfde en ook hetzelfde als de hogere klasse Bosch, Siemens en Nivona machines, dus dat is wel oké. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30