Welke espressoautomaat voor €400?

1
Goedendag,

Ik wil voor rond de €400 een automaat aanschaffen.

Het gebruik zal ongeveer als volgt zijn:
- gemiddeld 5-7 kopjes gewone koffie per dag
- enkele keren per week een kopje espresso of cappuchino

Ik ben een leek op gebied, dus mijn vraag luidt:
Waar moet ik op letten?
Welke apparaten bevelen jullie mij aanen vooral: waarom?

Bij voorbaat dank!

Miron

Re: Welke espressoautomaat voor €400?

2
We hebben een voorstelgedeelte op het forum, en er is heel veel te lezen, dat is veelal te vinden met de zoekfunctie, verwacht nou niet dat je hier even een instant antwoord zal vinden op je vragen.

Maar toch welkom,

Adriaan
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

4
Midas schreef:Ik zeg een senseo, :D

Je moet echt wat meer vertellen wat je zoekt en wat vooral niet. Wat heb je nu, wat is er niet goed, enz enz.

Voor je gewone koffie zijn we namelijk snel uitgekletst. Koop een gewoon koffiezet apparaat. Voor de espresso koop je een espressomachine.
Die heb ik al, en daar ben ik juist een beetje op uitgekeken ;) Ik ben dus op zoek naar een apparaat van rond de €400 euro. Aangezien ik de enige koffiedrinker ben thuis is het zetten van een pot filterkoffie niet echt praktisch!

Ik ben op zoek naar een kop koffie van een wat hogere kwaliteit dan die ik - met zo min mogelijk handelingen - uit mijn Senseo tap. Daarnaast zou ik dus de mogelijkheid willen hebben om een fatsoenlijke cappuccino of espresso te zetten. Kortom, gemak en kwaliteit. Uiteraard verwacht ik geen topkwaliteit voor dit geld!

Ik heb natuurlijk gekeken wat er te krijgen is voor die €400 euro, en zo is mijn oog (o.a.) gevallen op de Siemens TK56001. Als ik met mijn zeer beperkte kennis naar de specificaties hiervan kijk, zou ik haast zeggen dat dit apparaat kan wat ik wil dat het kan?