goedendag,
Ik heb een mazzer mini electronic B en nu heb ik hier een vraag over.
In de handleiding staat dat de hoeveelheid, gram, is afgesteld in de fabriek en je dit niet hoeft aftestellen.
Van stand 3 ben ik naar stand 1 gegaan om mijn maling fijner te krijgen, maar nu geeft deze met een fijnere maling zo weinig dat mijn 1 kops filter niet vol zit na aanstampen. Met de grovere was dit wel het geval. Is dit normaal?
Re: mazzer mini electronic B
2Dat is normaal, als je grover of fijner gaat malen zal je een meer of minder vol bakje krijgen in de zelfde tijd. Je maler maalt gewoon een vaste tijd en meet niet hoeveel gram dat is dus wat in de handleiding staat over dat je dat niet aan hoeft te passen gaat alleen op als je er genoegen mee neemt telkens verschillende hoeveelheden te krijgen.
3dank u wel voor het snelle antwoord.
Ik ben beginner en kon deze maler 2ehands kopen.
O.K. ,dus de instelschroefjes moet je steeds veranderen als je fijner of grover maalt. Is dus veel proberen om de ideale hoeveelheid te krijgen. Of is hier een trukje voor, bv. hoeveelheid gram wegen?
Ik ben beginner en kon deze maler 2ehands kopen.
O.K. ,dus de instelschroefjes moet je steeds veranderen als je fijner of grover maalt. Is dus veel proberen om de ideale hoeveelheid te krijgen. Of is hier een trukje voor, bv. hoeveelheid gram wegen?
Bezzera BZ07DE, Mazzer mini electronic B,
mazzer mini electronic B
4Het is een beetje afhankelijk van persoonlijke voorkeur, ik heb zelf de timer ruim lang genoeg staan en weeg de bonen af voor het malen. Er zijn ook veel mensen die malen tot er een flinke kop op de pf staat en dan afstrijken tot hij vlak is.
Je kunt ook telkens de tijd aanpassen maar dat vindt ik persoonlijk vervelender als telkens de bonen wegen.
Daarnaast zul je met verloop van tijd meer gevoel krijgen hoeveel er in zou moeten zitten.
Je kunt ook telkens de tijd aanpassen maar dat vindt ik persoonlijk vervelender als telkens de bonen wegen.