Timer functie Eureka Mignon

1
Sinds enige tijd heb ik een Eureka Mignon staan met een timer functie erop. Alleen loopt de timer niet lang genoeg door als ik een 15 grams bakje wil vullen. Ik moet dan nog even handmatig doormalen en dan heeft het geen zin. Hoe doen andere gebruikers van deze machine dat? 2x7 gram, of ergens aanpassen?
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Re: Timer functie Eureka Mignon

2
Simpel. Gewoon met de hand malen, zonder timer. En dan tot 7 tellen. Oefening baart kunst, ik doe inmiddels niet onder voor een stopwatch qua precisie :geek:
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Re: Timer functie Eureka Mignon

7
The downfall of the giant grinders? :o
Mwoah, valt nog wel mee, denk ik. Was één van de uitkomsten van de TGP niet dat grote malers veel constanter malen dan de kleinere? M.a.w kleine malers zijn wel in staat om goede shots te maken, maar daarnaast produceren ze ook wel "sinkshot", terwijl vooral de grote conische malers eigenlijk altijd geweldige resultaten produceren.

Om te stellen dat de Mignon "net zo goed" is als een Major zou ik toch een uitvoeriger blindproeverij willen zien. Meerdere kopjes op verschillende dagen, met verschillende boontjes en liefst ook barista's.

Daarbuiten geloof ik best dat een Mignon een heel capabele maler is.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder