Super- of volautomaat voor lekkere cappucino

1
Na het voor de derde keer moeten opsturen van mijn latissima premium kreeg ik genoeg van de über beleefde helpdesk van Nespresso.
Wel ieder jaar voor meer dan €800 aan duurbetaalde cupjes (waar maar 4 gram koffie in blijkt te zitten) willen verkopen, maar onder coulance een slecht functionerend apparaat omruilen ho maar....

Vanavond een nivona aromatica 855 gezien die me qua bediening en mogelijkheden wel wat leek.
Helaas heb ik geen espresso/barista ervaring en wil ik mijn vrouw niet opzadelen met moeilijke machines dus zoeken wij een goede machine die goed reinigbaar is, lekkere capuccino zet en ook nog een beetje leuk oogt.

Ik ben zelf 50, werkzaam als verkoper en start de ochtend altijd met een heerlijk bakje cappucino samen met mjn lief onder de wol als de kids nog op toeren moeten komen.

Graag jullie reactie of advies (beide mag ook ;-) )

Re: Super- of volautomaat voor lekkere cappucino

5
vind alleen die losse melkkan met dat slangetje er zo achterhaald uitzien. Denk dat dat snel tot het verleden gaat horen. Volautomaten met geintegreerde melkkan hebben de toekomst, is mijn overtuiging. Die kant zal het opgaan, let maar op. Wat je zegt, zelf keutelen als barista kan leuk zijn, maar kost veel tijd en werk , terwijl de huidige volautomaten nét zo'n lekkere koffie maken als de beste barista's. Zou een Nivona nou écht zo veel beter zijn dan een ander merk, die honderden euro's goedkoper zijn en vaak beter uit consumententesten komen.
Wil je een wijze raad..........koop een vol-automaat!

7
jan kees schreef:terwijl de huidige volautomaten nét zo'n lekkere koffie maken als de beste barista's.
Op zich komt er een aardig kopje uit, maar met een betere maler dan de huidige geintegreerde krijg je merkbaar lekkerdere koffie.
Zou een Nivona nou écht zo veel beter zijn dan een ander merk, die honderden euro's goedkoper zijn en vaak beter uit consumententesten komen.
Zie:
R&B schreef:De nivona's zijn intern gelijk aan de bosch's en siemens'. Je kan dus uit meer kiezen en vergelijken, ik zou me vooral richten op features en prijs (en de verhouding hiertussen).
En je hebt je antwoord... ;)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

8
ok, ik moet mijn uitspraak iets nuanceren; ' terwijl de huidige volautomaten nét zo'n lekkere koffie maken als de gemiddelde barista's' .
Jongen, jongen, we hebben koffie gedronken in Barcelona in een koffiezaakje met eigen branderij in de zaak zelf, van alleen de lucht die naar buiten kwam als de deur open ging, raakte je al in katzwijm.
Ik dacht dat het Dibar café heette. De héérlijkste koffie/espresso/cappuccino/allemaal geprobeerd ooit gedronken daar. De eigenaar is de hele dag bezig met branden van bonen, zakjes vullen, koffies maken, wát een heerlijke koffiezaak.Misschien een tip voor stedengangers.
Wil je een wijze raad..........koop een vol-automaat!

9
terwijl de huidige volautomaten nét zo'n lekkere koffie maken als de gemiddelde barista's' .
Dat zegt genoeg, klopt wel dat de gemiddelde espresso buiten de deur niet te zuipen is.
Je weet dus wel dat het anders kan, zeker nu je meld wel degelijk ooit 'echte' espresso genuttigd te hebben [in Barcelona]

Misschien toch eens bij iemand gaan proeven, ben bang dat je Nivona het niet overleefd.
Je neemt nu dus genoegen met.... 8-)

10
CarpSafari schreef:ben bang dat je Nivona het niet overleefd.
Dat lijkt me inderdaad het geval, anders mogen de meeste zich hier een keer achter het oor krabben :lol:
CarpSafari schreef:Je neemt nu dus genoegen met.... 8-)
Dit zou ik veranderen in: "je kiest nu voor gemak".

Er komt (door gebruik van verse bonen) een betere espresso uit, dan dat ik tot nu nog in (de op 1 hand te tellen) koffie bars en talloze horeca heb gedronken. ;)
Nivona 850
Pede handmolen
Bodum cafetière