Vraag aan de kenners: Ik wil een bonenmaler kopen waarmee ik snel kan switchen van een espressomaling naar een grovere maling voor Mokapot, lungo's etc. Maar wil niet inboeten op kwaliteit. De Rancilio Rocky SD kan dit, maar ik ben niet overtuigd van de kwaliteit van de maling. Een vriend van me heeft een macap mc4, maar we draaien ons helemaal gek aan het wormwiel om de maalgraag te veranderen. De Compak K3 lijkt me een mooie maler, maar ik kom er niet achter of deze sneller te verstellen is dan de macap.
Zover ben ik erachter dat de dure jongens van 1000 euro+ (Mahlkonig etc.) dit wel kunnen, maar dit is ver boven mijn budget.
Mijn budget is 250-350 euro, is hierin iets mogelijk zonder compromis? Of is compromis onvermijdelijk? Zoja: wat vinden jullie dan de beste maler?
Bedankt voor input!
Re: Kwaliteit maar ook snel switchen tussen maalgraad
2Oh, dus die Rolex staat ook alleen maar op de verlanglijst?
Je treft het natuurlijk, 5 december.
Als dat allemaal compromisloos was, hadden we het een stuk makkelijker.
Je treft het natuurlijk, 5 december.

Als dat allemaal compromisloos was, hadden we het een stuk makkelijker.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3Mahlkönig vario home is iets boven budget, maar lijkt ook goed in staat tot hetgeen je wenst. 

Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
4Volgens mij is die Mahlkönig Vario zo ongeveer de enige die het kan?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
5Kan ook alleen de mahlkönig vario verzinnen die dit kan.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
6Bedankt, hier heb ik wat aan. Ziet er goed uit de Mahlkönig vario home, was deze nog niet tegengekomen, en niet veel over mijn budget heen.
Voor 100 euro minder is de Rancilio Rocky SD een optie? Of is het kwaliteitsverschil te groot om hier 100 euro op te gaan besparen?
Voor 100 euro minder is de Rancilio Rocky SD een optie? Of is het kwaliteitsverschil te groot om hier 100 euro op te gaan besparen?
7Dat is wel een erg groot kwaliteitsverschil. De vario home presteert als een maler die vele malen duurder is (super jolly e.d.). De rocky schijnt niet heel erg goed te zijn. Zou echt voor de vario gaan.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
8Baratza Virtuoso Preciso is volgens mij ook wel wat of vergis ik mij.
http://www.surprisekookgerei.nl/catalog ... ected=8651
http://www.surprisekookgerei.nl/catalog ... ected=8651
9De Baratza Virtuoso Preciso is Amerikaanse versie van de(zelfde) Mahlkönig vario home.
10Top jongens. De Mahlkonig vario lijkt mij de beste keuze. Weten jullie misschien een winkel in midden / zuid Nederland waar deze te koop is. (koop liever in een winkel dan bij koffiewarenhuis/webshop)
Bedankt zover. Leve fora!
Bedankt zover. Leve fora!