Undocumented menuoptie in Nivona 850

1
Ik ben iemand die altijd wel de handleidingen leest. Zo ook voor mijn Nivona 850. Echter, gisteren kwam ik toevallig een erg handige menuoptie tegen die ik niet in de handleiding heb gelezen.

Ik had cappuccino geselecteerd en drukte op de knop. Echter, had er een verkeerd kopje onder staan, dus terwijl ik met mijn ene hand een ander kopje probeerde te pakken hield ik met de andere de knop nog ingedrukt zodat de machine nog niet zou starten. Het blijkt dat als je de knop ingedrukt houdt, je in een menu terechtkomt om de hoeveelheden van het recept interactief te bepalen. In het geval van de cappuccino als volgt:

- selecteer cappuccino op het display;
- houdt de knop ingedrukt;
- na een paar seconden kom je in het menu terecht;
- selecteer de sterkte van de cappuccino (draaien) en druk op de knop.
- nu gaat de machine melkschuim maken. Als er genoeg melkschuim in de kop zit druk je op de knop om te stoppen;
- nu gaat de machine koffie maken. Als er genoeg koffie in de kop zit druk je op de knop om te stoppen.
- Nu is de cappuccino klaar. De hoeveelheden die je hebt gebruikt worden nu opgeslagen bij het koffierecept (als je nu naar het koffiereceptenmenu gaat zie je ook de percentages die je hebt gebruikt).

Ik vind dit een handige manier want je kunt het precies afstellen op de grootte van de koppen die je hebt (wel altijd dezelfde gebruiken).

Misschien is dit wel bekend, ik wist het in ieder geval niet.

Re: Undocumented menuoptie in Nivona 850

3
Ik las laatst dat bij een Siemens S20 het ook zo te programmeren is, hoeveelheid water dan, ?
Dat is ook een eugster-frismag met hetzelfde binnenwerk. Waarschijnlijk een vrij algemeen gebruikt principe?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30