Re: Gezocht: mijn eerste HX

2
eleonardo schreef:
Afbeelding

Nu hopen dat 'ie werkt!

Is het verstandig langs Kafko te gaan, of gelijk loodgieter bellen?
Die man wist er zelf niks van af, of hij werkte of niet. Ik kon ook alleen maar testen dat hij aanging, hij zat gewoon los op tafel.
Je hebt hem niet getest?
Dan kan 600 e veeel zijn.
Ik zou eens water in het reservoir dioen en kijken water gebeurt.

4
Ha ha, het ongeduld heeft het gewonnen! Maar goede machine hoor.

Als je in de gelegenheid bent om langs Kafko te gaan lijkt me dat een goed idee. Als de vorige eigenaar er eigenlijk niets van af wist valt achterstallig onderhoud te vrezen.
Peter is heel deskundig en rekent meen ik nooit meer dan anderhalf uur, hanteert no cure no pay, dus wat is je risico? Bovendien sta je erbij als hij in zijn werkhok jouw machine onderhanden neemt, en dat is heel leerzaam en ook nog eens gezellig (voor mij althans). Als je dan vertelt dat je via Koffiepraat komt kent hij hier onderhand ook best wat mensen ;) .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

7
Ik las ook eerst: "'t is wa!" Maar het is dus een vastwateraansluiting?! Dan ook toevallig een rotapomp?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
cremalover schreef:
eleonardo schreef:Tis een vwa. Ik kan de slang in een emmer duwen, werkt dat ook?
Die wilde je toch niet?
Dat dacht ik ook al ja :geek:

Maar evengoed een mooie machine, veel geluk ermee hoor, en hopen dat ie werkt en het onderhoud een beetje up to date is, maar ik vrees daar een beetje voor aangezien de vorige eigenaar er niets vanaf wist.

En de slang in een emmer kan alleen als er een rotatiepomp inzit, niet bij een bibberpompie, dus hup kap eraf en loeren van binnen, en inderdaad een keer bij Peter (Kafko) langs is zéker leerzaam en vooral leuk en is zoals al vaker gezegd op het forum een vakman pur sang.

9
cremalover schreef:
eleonardo schreef:Tis een vwa. Ik kan de slang in een emmer duwen, werkt dat ook?
Die wilde je toch niet?
Nee, maar ja... Dat hoorde ik pas toen ik daar was. Jullie vonden hem goed, dus ik dacht laat ik dat maar doen.
Afspraak gemaakt met Kafko... leek me wel handig. Nu is hopelijk dat ding in orde. :|
Carpe diem, bitx!