Prijs/kwaliteit verhouding jura

1
Ik heb inmiddels drie Jura apparaten staan, f50 en xf50..,
Een van de f50 vijf jaar oud en vorig jaar onderhoud geweest voor 275 euro...
Na half jaar al zelfde klachten en niet goed functionerend apparaat. Onderhoud is twee weken weg en kosten hoger dan kleine beurt auto! Staat dus niet in verhouding lijkt me..krijg te horen dat levensduur tussen vijf en tien jaar ligt!! En dat voor zwitserse kwaliteit?
Wie heeft zelfde ervaring...

Re: Prijs/kwaliteit verhouding jura

4
Richardmol schreef:Ik heb inmiddels drie Jura apparaten staan, f50 en xf50..,
Een van de f50 vijf jaar oud en vorig jaar onderhoud geweest voor 275 euro...
Na half jaar al zelfde klachten en niet goed functionerend apparaat. Onderhoud is twee weken weg en kosten hoger dan kleine beurt auto! Staat dus niet in verhouding lijkt me..krijg te horen dat levensduur tussen vijf en tien jaar ligt!! En dat voor zwitserse kwaliteit?
Wie heeft zelfde ervaring...
duurkoop is miskoop Ries.
je hebt veel geld betaald voor de naam en weinig voor de kwaliteit. (of je hebt ze 2e hands gekocht)
heb toevallig gister met een juraverkoper gesproken en die zei ook dat ze regelmatig terugkomen met problemen, verstoppingen e.d.

dat is vaak zo met de duurdere merken, de onderdelen , onderhoud en reparaties zijn ook duur.
men houdt niet zo van super en volautomaten op dit forum en zal je een semi aanraden.
als je overweegt een andere volautomaat te kopen, kijk dan eens naar de reviews van andere merken en hun kopers en testen. De semi automaten als bv quick mill worden helaas niet objectief getest, alhoewel, misschien wél in het buitenland, duitsland?
ik ben trouwens wél een voorstander van volautomaten en die moeten er ook zijn, houdt de boel een beetje scherp.
Wil je een wijze raad..........koop een vol-automaat!

Re: Prijs/kwaliteit verhouding jura

5
jan kees schreef: ik ben trouwens wél een voorstander van volautomaten en die moeten er ook zijn, houdt de boel een beetje scherp.
Hmm, merk weinig van dat scherp houden. De espressomachine was uitontwikkeld in de jaren 50. De espressomolen in ieder geval al in 1962, want toen waren er al 68mm conische malers en dat is nog steeds de top. Een constante honger naar kwaliteit houdt de boel genoeg scherp. Een tellsell nicerdicer3000+ Platinum houdt de markt voor handgesmede koksmessen ook niet scherp.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Re: Prijs/kwaliteit verhouding jura

6
Het is het beleid van Jura dat ze het de eigenaar onmogelijk maken de machine adequaat te reinigen en onderhouden. Dit doen ze door het niet mogelijk te maken de kast te openen, noch de zetgroep simpel te verwijderen. Ze gebruiken hiervoor zelfs speciale schroefjes met een kopje waar alleen hun eigen schroevendraaiers in passen. Dat leidt dan tot de benoemde verstoppingen en andere kuren. Al met al niet erg klantvriendelijk als je het mij vraagt.

Bijna álle andere volautomaat merken laten zien dat het ook anders kan. Saeco, delonghi, Bosch, Siemens, nivona, melitta, quickmill, en WMF zijn allemaal te openen voor onderhoud en schoonmaak.
Daarbij komen Bosch, Siemens, nivona en volgens mij ook melitta nog van dezelfde producent ook! (eugster-frismag)

Wat mij betreft de redenen waarom de prijs-kwaliteit verhouding van Jura slecht is ten opzichte van de andere volautomaten.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: Prijs/kwaliteit verhouding jura

7
hoewel ik zelf geen jura heb of heb gehad, vind ik de jura's overpriced voor wat je ervoor krijgt. Ook is het inderdaad minder handig in elkaar gestoken om het te reinigen. Een zetgroep die eruit te halen is zoals bij delonghi en hierboven aangegeven merken, is al een hele verbetering. Dan nog kan je het probleem hebben, dat je thermoblock gaat lekken of je maler naar de gallemiezen gaat. als je dan een andere volautomaat zou willen kopen, zou ik eerder voor een delonghi gaan daar 400 euro minder aan uitgeven aan tov de jura, GEEN onderhoud LATEN doen (behalve het reguliere ontkalkwerk en reinigen zetgroep etc etc) en de delonghi na een paar jaar op straat zetten (of evt marktplaats als hij het nog doet of als defect verkopen).

en het lijkt heel wat zo'n jura (ze hebben we mooie apparaten als je het vergelijkt met de concurrenten), maar van binnen zijn ze niet zo high end als je zou denken/willen/verwachten...

Re: Prijs/kwaliteit verhouding jura

8
koop bijvoorbeeld de delonghi ecam 22.110, vanaf 365,- te koop, een vérs boontje erin, bv zelf gebrand en klaar is kees. A je to, niets meer aan doen, dwz, zelf het onderhoud doen, beetje ontkalken en klaar. Kijken hoe lang hij meegaat en dan weer een 'verse' kopen. En is er iets mis mee, gewoon zélf openmaken en repareren indien mogelijk en afhankelijk van de ouderdom, op marktplaats of naar de grof vuil.
Eventueel neem je er nog een quick milletje bij, met een los molentje, bv de eureka mignon, voor het ambachtelijke handwerk en klaar ben je.
Wil je een wijze raad..........koop een vol-automaat!