Hallo,
Sinds een behoorlijke tijd heb ik een Miele CVA 645-2. Ontzettend fijn, stil en snel apparaat, zolang hij het goed deed.
Helaas kreeg ik een tijdje geleden een foutmelding, inhoudende dat het apparaat ontlucht diende te worden. Ontluchten, van de stroom afgooien etc. hielp allemaal niet.
Na een beetje rondgooglen de site van Miele gevonden en telefonisch contact opgenomen. Aangegeven dat ik een inbouwapparaat had en van welk type. Mij werd aangegeven dat de voorrijkosten + een behoorlijke poos werken eraan circa 93 euro zou kosten. Dat vond ik niet weinig, maar wel de moeite waard.
Ongeveer een week later kwam de reparateur van Miele. Het bleek dat hij al best een tijdje bezig was het apparaat uit zijn nis te krijgen, om überhaupt te kunnen zien wat er stuk was. Toen hij het apparaat eindelijk open had, gaf hij meteen aan dat inderdaad stuk was wat hij al vreesde en dat het een duur onderdeel was dat stuk was. Afzien van reparatie en alleen het apparaat terugplaatsen in zijn nis zou 180 euro kosten. Reparatie kwam inclusief BTW en onderdeel uit op 440 euro. Ik voelde mij ontzettend voor het blok gezet en moest ter plekke onmiddellijk een keuze maken. Toch maar voor reparatie gekozen mede erop gelet dat de reparateur aangaf dat het apparaat nog probleemloos jaren mee zou kunnen.
Nu blijkt echter dat het apparaat sinds de reparatie uit zichzelf periodiek spoelt. Ik weet vrij zeker dat hij dit hiervoor niet deed. Is dit zorgelijk? Het apparaat werkt nu voor de rest gewoon naar behoren. Is het raadzaam Miele opnieuw te bellen of andere actie te ondernemen?
Mocht actie dienen te worden ondernomen, weet iemand dan een bedrijf o.i.d. dat iets goedkoper is dan Miele? Van de garantie e.d. moet ik het toch niet meer hebben gelet op de leeftijd van het apparaat, al begrijp ik dat ik een jaar garantie op de reparatie heb.
Re: Miele CVA 645-2
2Jammer joh, ik had je graag geholpen. Ik heb al heel wat Miele's in m'n handen gehad waarvan ook een stel CVA-645, waarschijnlijk had je een defecte flowmeter, die heb ik hier liggen voor zeker €100 minder dan Miele. Waarschijnlijk staat je timer vrij kort ingesteld en spoelen aan, dan spoelt hij voordat ie uit gaat.
Flevotronica in Lelystad als er nog eens wat is. Groeten, Frans
3Klopt, uitgaande dat de turbine hetzelfde is als een flowmeter. Heb er circa 200 euro excl. BTW voor betaald, dus dat had een hoop geld bespaard. Ik zal het in gedachte houden voor de toekomst!Frans_CVA620 schreef:Jammer joh, ik had je graag geholpen. Ik heb al heel wat Miele's in m'n handen gehad waarvan ook een stel CVA-645, waarschijnlijk had je een defecte flowmeter, die heb ik hier liggen voor zeker €100 minder dan Miele. Waarschijnlijk staat je timer vrij kort ingesteld en spoelen aan, dan spoelt hij voordat ie uit gaat.
Bedankt voor de tip, ik zie idd. in de gebruiksaanwijzing iets staan dat 'spoeling' aan kan staan. Vreemdgenoeg zou ik niet weten hoe dat aan is gekomen. Misschien doordat ik de stroom eraf heb gehaald.
4Is dat niet juist zeer wenselijk? Ikzelf spoel met mijn semi ook altijd na iedere zetbeurt de boel schoon.Nu blijkt echter dat het apparaat sinds de reparatie uit zichzelf periodiek spoelt. Ik weet vrij zeker dat hij dit hiervoor niet deed. Is dit zorgelijk?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder