Rare klik in Gaggia Baby Twin

1
Sinds vanmiddag zit er een rare klik in mijn espresso machine, de Gaggia Baby Twin. Hij staat gewoon aan, en of ik nu iets aan het doen ben of niet, om de zoveel tijd geeft hij een harde klik (alsof iemand met een hard voorwerp op een raam tikt). De tijd tussen de kliks is niet uniform, de ene keer heel kort, de andere keer heel lang.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb namelijk weinig zin om hem op te sturen en hem dan lang kwijt te zijn (heb hem namelijk bij Simon Levelt gekocht, en daar duurt het altijd er lang voordat je iets terug krijgt :( ).
Barista Kampioen Baarn en Omstreken 2008
Currently: Gaggia Baby Twin - Compak K3 Touch - Concept-Art Massiccio
Wishlist: Espresso Gear Xpressivo Barista RVS

Re: Rare klik in Gaggia Baby Twin

2
Beste Arno,

Het is iets wat ik nog niet eerder heb gehoord. Het enige wat ik kan bedenken is dat de stoomboiler te heet word en dat dan de veiligheid ventiel open klapt. Dan ontsnap er onder hoge druk samengeperste lucht. Het zou misschien het geluid kunnen maken waar je het over hebt. De oorzaak kunnen diverse dingen zijn maar dat is op afstand lastig te bepalen. (weet ook niet zeker of hij een veiligheid ventiel heeft. Heb deze nog niet van binnen gezien)

Misschien kan je hem open schroeven en kijken of je ergens een lekkage ziet.

Ik weet niet hoe lang, lang kwijt zijn is maar via Casa Barista Den Haag heb je je machine binnen een weer weer terug. (mits er hele lastige onderdelen besteld moeten worden). Overigens zijn in een groot aantal gevallen problemen na een service beurt meestal opgelost.

Mocht je nog vragen hebben of iets meer informatie voor me laat het maar horen en misschien komen we er on-line wel uit.

Succes,

Joep
Casa Barista

3
Dank je voor je reactie. Ik heb hem gisterochtend nog maar een keertje uitgebreid schoongemaakt. Ontkalkt, en gebackflushed. Daarna geeft het apparaat nu een stuk minder kliks. Gisteren in totaal maar drie keer (de hele dag aan gehad), en elke keer na het maken van een espresso. Vanochtend nog niets gehoord :D

Hier is een filmpje van het geluid. De klik zit op ongeveer 9 second: http://vimeo.com/2029149

Maar snappen doe ik het nog steeds niet.

Trouwens gisteren ook geprobeerd even binnenin te kijken. Maar ik heb geen idee in welke volgorde ik dingen eraf kan halen. Ik heb een heleboel (6) schroeven losgedraaid om te kijken of ik hem zo kon open krijgen. Maar niets lukte. Ik heb ook maar niet 'doortastend' geprobeerd, ik was te bang dat ik iets stuk zou maken.

5
Jep... wat ik vooral raar vind is dat hij minder vaak de klik geeft na het schoonmaken. Vandaag maar twee keer gehoord, direct na het aanzetten van het apparaat...

6
En nu is hij dus helemaal stuk :( :o :x :( :o :x :cry: :( :twisted: :x :o
Hij heeft het ergens vandaag begeven. Hij stond gewoon aan, maar op een gegeven moment niet meer. Nu doe hij helemaal niets meer.

8
Hij is gerepareerd :D :P :D :lol: :D

Er was een relais stuk, en de voeding was doorgebrand. De voeding hadden ze (Sidha, Lelystad) wel vaker gezien, maar dat het relais stuk was hadden ze tot nu toe pas 1 keer gezien. Dat verzorgde de rare klik. Alle electronica is vervangen en hij doet het weer!!!!

9
arno schreef:Hij is gerepareerd :D :P :D :lol: :D

Er was een relais stuk, en de voeding was doorgebrand. De voeding hadden ze (Sidha, Lelystad) wel vaker gezien, maar dat het relais stuk was hadden ze tot nu toe pas 1 keer gezien. Dat verzorgde de rare klik. Alle electronica is vervangen en hij doet het weer!!!!
Gelukkig maar! Is je enkel inmiddels ook weer gefixet?
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

10
Martijn schreef:Gelukkig maar! Is je enkel inmiddels ook weer gefixet?
Nope, nog niet. Ik heb vorige week tape gekregen, en daar moet ik vier weken mee 'lopen'. Het gaat wel iets beter, maar nog niet alles.