Re: Koffie app

2
Ik had de app ook gezien inderdaad. Ook even geinstalleerd maar schrijf toch liever met de pen op een briefje. Zal het toch nog eens een keertje proberen.

Maar ik zie op je foto staan dat je starttemperatuur 230 graden is. Dat is de ingestelde starttemperatuur op de Gene neem ik aan? Want hoe krijg je dat anders als werkelijke start temperatuur voor elkaar in de Gene Cafe? Ook al gebruik je de E-stop na het opwarmen, dan nog verlies je zoveel warmte met het laden van de bonen dat ik op zo'n 185 graden uitkom.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

3
Ik droogde de bonen op 180 Gr zo,n 5 Min,daarna begon ik met branden op 230 Gr,en starte ik de app
Het programma heeft geen droogtijd,alleen brandtijd vandaar.
Maar staat ook onderaan de foto,s ;)
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje

4
Ok, duidelijk. Ik zie het nu staan onderaan je foto's. En je houdt zo dus alleen de ingestelde temp bij op de gene bij.
Heb je het ook al eens geëxporteerd naar tekst? Er zit dan geen goed overzicht meer in. Dat vind ik jammer.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

5
Heeft iemand ervaring met een app van apple? gewoon iets simpels want ik houd niet van losse papiertjes... ;) iemand ervaring met Barista coffee - bean roaster ? die ziet er goed uit, maar kan je daar voldoende iets in bijhouden??
| Profitec Pro 800| niche zero|v60 | aeropress |1zpresso x-pro s | Genecafe

8
Yep, je kan een grafiek maken van je control tempratuur of gemeten temp (is wat moeilijk bij de gene aangezien je er moeilijk een probe in kan hangen). Voor details zie de website van de maker hier http://rainfroginc.com/roastmaster/ het kan heel veel maar je hoeft het niet allemaal te gebruiken. Ik gebruik deze app al sinds augustus 2011 en ben er zeer content mee. Voor specifieke vragen PB me maar.
Ik heb verder geen belang in de maker van de app of wat voor een verbinding dan ook, is dus geheel onafhankelijke ervaring.

9
Digital P schreef:Ik gebruik roastmaster app op mijn iPad en die bevalt me prima.
Raar, Roastmaster is niet te vinden in de app store.
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.